برگزاری هفت جشنواره قرآن و عترت در گلستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری هفت جشنواره قرآن و عترت در استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان گرگان -رعیت امروز در نشست خبری با موضوع قرآن و عترت با اصحاب رسانه گفت: یکی از فعالیت‌هایی را که هم استانی‌ها شاهد خواهند بود میزبانی هفته قرآن و عترت در استان است.

او گفت: تقویت گفتمان و هویت اسلامی ایرانی، شناسایی و معرفی استعداد‌ها و دستاورد‌های قرآنی استان و توانمند سازی و شبکه سازی فعالان قرآن و عترت استان و در نهایت ایجاد ارتباط و تعامل بین نهاد‌های قرآنی استان از اهداف ماست.

رعیت می‌گوید: هفت جشنواره فرهنگی و قرآنی با موضوع خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی، فرهنگ عفاف، مکتب مقاومت، مکتب ایثار و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، نماز و نیایش پیش بینی شده است.

او گفت: تلاش شد که برخی از فعالیت‌ها در هفته قرآن و عترت به شهر‌ها و مناطق مختلف استان حتی نقاط محروم و روستایی واگذار شود.

او می گوید: جشنواره نقاشی، خط و خوشنویسی به میزبانی بندرگز، جشنواره شعر و ادبیات با موضوع قرآنی در کردکوی برگزار می‌شود.

رعیت گفت: نمایشگاه فیلم کوتاه و مستند به میزبانی علی آباد کتول ،جشنواره نقاشی در مینودشت ،جشنواره نمایش در گنبدکاووس و جشنواره رسانه و مطبوعات به صورت متمرکز در مرکز استان برگزار می شود.

او گفت: نمایشگاه قرآن و عترت در تالار فخرالدین اسعد گرگانی از تاریخ ۹ تا ۱۶ اسفند برگزار می شود .

او گفت: در این نمایشگاه غرفه‌های مشاوره قرآنی و سبک زندگی اسلامی، محصولات قرآنی با رویکرد کودکان و نوجوانان، معرفی بازی‌ها و سرگرمی، پژوهش‌ها و مقالات قرآنی، معرفی و نصب نرم افزار‌ها در گوشی‌های هوشمند، غرفه کتاب فعال خواهند بود.

در استان گلستان حدود ۳۵۰ مرکز قرآنی اعم از موسسات و خانه‌های قرآنی فعال هستند و حدود ۴ هزار فعال قرآنی وجود دارد.

انتهای پیام/م/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.