استاندار آذربایجان غربی:

ایران آماده تامین گاز اقلیم کردستان عراق است

استاندار آذربایجان غربی گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا از طریق مرز‌های این استان گاز مورد نیاز اقلیم کردستان عراق در شمال این کشور را تامین کند.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - محمد صادق معتمدیان سه شنبه شب پس از نشست چهار ساعته با استاندار اربیل در جمع خبرنگاران، گفت: مطرح کردن پیشنهاد گاز رسانی به شمال عراق یکی از دستاورد‌های این سفر بود که در این نشست به طرف عراقی جزییات آن داده شد.

وی گفت: زیر ساخت‌های لازم برای انتقال گاز طبیعی از استان آذربایجان غربی به اقلیم کردستان عراق وجود دارد و ما می توانیم با استفاده از توان مهندسی داخل کشور این امر را محقق کنیم.

به گفته استاندار آذربایجان غربی اکنون گاز طبیعی تا مرز تمرچین شهرستان پیرانشهر در جنوب این استان رسیده است ایران آماده است تا طرح عظیم گاز رسانی را در راستای خدمت به مردم اقلیم کردستان عراق عملیاتی کند.

معتمدیان همچنین از عزم جدی برای توسعه روابط اقتصادی این استان با اقلیم کردستان عراق خبر داد و گفت: زیر ساخت‌های خوبی در مرز‌های تمرچین و سردشت در جنوب این استان برای توسعه روابط تجاری وجود دارد که باید از آن‌ها بهره بگیریم.

معتمدیان با اشاره به ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی  و گردشگری استان آذربایجان غربی و اربیل عراق گفت: زمینه استفاده مردم دو منطقه از ظرفیت‌های توریسم درمانی، گردشگری و همکاری های دانشگاهی را در  آذربایجان غربی فراهم خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی مباحث فرهنگی و ورزشی را نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست عنوان و اعلام کرد که برای برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی و محصولات فرهنگی ایران در استان‌های اربیل و دهوک عراق آمادگی کامل داریم.

هشتم دی ماه سال جاری تفاهم نامه همکاری توسط استانداران آذربایجان غربی و اربیل در ۱۴ بند، بین دو طرف در راستای گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری امضا شد و معتمدیان به همراه تجار و بازرگانان آذربایجان غربی به دعوت همتای خود برای اجرایی شدن این تفاهم نامه صبح روز گذشته (سه شنبه) به اربیل عراق سفر کرده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.