در پی تعلیق نورد استریم ۲؛

مدودف: به دنیایی که اروپایی‌ها باید بهای زیادی برای گاز پرداخت کنند، خوش آمدید

نایب رئیس شورای امنیت روسیه در واکنش به تعلیق نورد استریم۲، اعلام کرد در این صورت هر اروپایی باید بهایی بالغ بر دو هزار یورو پرداخت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - «دیمیتری مدودف» در واکنش به تعلیق پروژه خطوط انتقال گاز روسیه با عنوان «نورد استریم ۲» از سوی «اولاف شولتس» صدر اعظم آلمان اعلام کرد قیمت گاز در اروپا به زودی به ۲ هزار یورو خواهد رسید.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، نایب رئیس شورای امنیت روسیه در این خصوص در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت: «اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان دستور توقف صدور گواهینامه خط لوله گاز نورد استریم ۲ را صادر کرد. خوب، به دنیای جدیدی خوش آمدید که اروپایی‌ها به زودی برای هزار متر مکعب گاز ۲۰۰۰ یورو می‌پردازند!»

صدر اعظم آلمان امروز (سه شنبه) به وزارت اقتصاد این کشور دستور داد تا به شرکت آلمانی ساماندهی پروژه «نورد استریم ۲» دستور لغو قراردادش با روسیه را بدهد. صدر اعظم آلمان این اقدام را گامی ضروری به عنوان پاسخی برای به رسمیت شناختن جمهوری‌های خلق لوهانسک و دونتسک توسط روسیه دانست.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز گذشته (دوشنبه) دو فرمان صادر کرد که به موجب آن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک توسط روسیه به رسمیت شناخته شدند. رئیس جمهور روسیه در این خصوص توضیح داد که این تصمیم به دلیل عدم تمایل مقامات کی‌یف به اجرای توافق مینسک و حل و فصل درگیری در جنوب شرقی این کشور گرفته شده است.

ساعاتی پیش نیز «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد تحریم‌های غرب علیه روسیه باید شامل بسته شدن کامل پروژه «نورد استریم ۲» پس از به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک باشد.

پروژه نورد استریم ۲ شامل احداث خط لوله گاز به طول حدود ۱۲۳۰ کیلومتر در زیر آب‌های دریای بالتیک از سواحل روسیه تا آلمان با ظرفیت ۵۵ میلیارد متر مکعب سالانه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
درووود بر مدودوف کارت درسته بزن بریم داره جالب میشه همونی که میخاستم دروود درود بیکران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
انگار یه خبراییه
آخرین اخبار