تاکید امیر قطر بر تقویت همکاری دوحه و تهران مبتنی بر اصل حسن همجواری

تمیم بن حمد آل ثانی در توییتی به تشریح موضوعات گفتگو با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان – امیر قطر پس از دیدار با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، در حساب کاربری توییتر خود ضمن ابراز خرسندی از دیدار با آقای رئیسی، به تشریح موضوعات بررسی شده در این دیدار پرداخت.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در توییت خود نوشت: «من با جناب آقای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، که بسیار از دیدارشان خوشحال هستم، درمورد راه‌های تقویت همکاری قطر و ایران مبتنی بر اصل حسن همجواری و دستیابی به منافع مشترک، گفتگو کردم.»

او در ادامه توییت خود اظهار داشت که طرفین علاوه بر بررسی تحولات اخیر منطقه و سطح بین المللی، به بررسی راه‌های حفظ امنیت و ایجاد ثبات در منطقه پرداختند.

آقای ابراهیم رئیسی روز گذشته با استقبال رسمی و گرم امیر قطر وارد دوحه شد تا در نشست اوپک گازی شرکت کند. ششمین نشست مجمع کشور‌های صادرکننده گاز (GECF)، با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران، روسا و نمایندگان کشور‌های عضو و با سخنرانی امیر قطر، با محوریت «امنیت انرژی در جهان» در دوحه، پایتخت قطر رسما آغاز به کار کرد.

در این سفر مقامات دو کشور ۱۴ سند همکاری مشترک امضا کردند که از میان این اسناد، شش سند همکاری توسط وزیر نیرو به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر و مابقی نیز توسط وزرای حاضر در هیئت عالی‌رتبه ایرانی امضا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار