رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

فروش برنج فقط براساس نرخ مصوب باشد

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: وزارت جهاد کشاورزی قیمت‌های مصوب برنج را ابلاغ کرده است و با فروشندگانی که بیشتر از این قیمت برنج عرضه کنند، برخورد می‌ کند.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - صالح محمدی، رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: به منظور پیشگیری از افزایش بی ضابطه قیمت برنج، وزارت جهاد کشاورزی، قیمت انواع برنج‌های ایرانی و خارجی را تعیین و اعلام کرده است و فروش برنج بیشتر از قیمت‌های مصوب، تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود.

به گفته او، بر این اساس، قیمت هر کیلوگرم برنج محلی درجه یک گیلان حداکثر ۶۵ هزار تومان، هر کیلوگرم برنج محلی درجه دوی گیلان ۶۰ هزار تومان، قیمت هر کیلوگرم برنج هندی وارداتی ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم برنج تایلندی وارداتی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، در استان تعیین شده است.

برای تنظیم بازار، از ماه گذشته تاکنون ۱۰ هزار تن برنج خارجی وارد گیلان شده است که ۲۵۰ تن آن، توزیع شده و بقیه در انبار‌های ذخایر استراتژیک شرکت پشتیبانی بازرگانی دولتی ایران قرار دارد و تا فصل برداشت برنج، به تدریج متناسب با شرایط بازار، با اولویت توزیع در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف کارکنان دولت، تعاونی‌های اتحادیه‌های کارگری و تعاونی‌های روستایی عرضه می‌شود.

در پی بازرسی‌های مشترک سازمان جهاد کشاورزی، بسیج اصناف و تعزیرات حکومتی، متخلفان و گران فروشان شناسایی و با آنان برخورد می‌شود.

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
برای تنطیم بازار آقازاده ها وارد کارزار شدند و برنج مفت و آشغال پلاستیکی خارجی را به قیمت چندغاز خریده و به مردم بدبخت میفروشند و از فرداست که شاهد صف آرایی مردم همیشه در صحنه خواهیم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
فروشگاه محله ما برنج ایرانی کیلویی هشتادوپنج هزارتومان میده.تا قاطع برخورد نشه،تو بیا بگو ۶۵هزارتومان کو گوش شنوا.هر کی هر کیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
قدرت دلال از دولت بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
قانونها همش هواست . و کیه که اجرا کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
این یک پنج یا یک ششم دریافتی بیشتر مردمه اونوقت بدنش یه کیسه برنج؟ بعدش چی باهاش بخورن با کدام پول؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
با دستور چیزی درست نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
شرکت گلستان رو واقعا پیگری کنیید
1
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
برنج گلستان و مازندران چه طور؟