رئیس سازمان خصوصی سازی مطرح کرد:

شفافیت سرخابی‌ها با ورود به بازار سرمایه

قربانزاده گفت: با ورود استقلال و پرسپولیس به بازار سرمایه شفافیت و انضباط مالی در این باشگاه ها ایجاد می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - آقای قربانزاده گفت: درمان درد مشکلات باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس شفافیت و انضباط مالی است که با ورود به بازار سرمایه اتفاق خواهد افتاد.

به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی، ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس در مرحله آماده سازی برای واگذاری مشکلاتی داشتند که اقدامات ویژه ای باید صورت می گرفت.  با همکاری ارگان‌های مختلف و پس از تشکیل ۱۴ جلسه تمام موارد لازم بررسی شد و ثبت این ۲ باشگاه در بورس صورت گرفت.

باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در سازمان بورس ثبت شدند و به‌زودی در فرابورس هم درج خواهند شد. ارزش واقعی این دو باشگاه برند آنهاست و دارایی اصلی آن‌ها دارایی نامشهود است که بر اساس آن هم ارزش‌گذاری انجام شده است.

قربانزاده گفت: سهام سرخابی‌ها عرضه‌اولیه نمی‌شود و  مردم در افزایش سرمایه دو باشگاه مشارکت می‌کنند.

 ۱۰ درصد از سهام استقلال و پرسپولیس در قالب صرف سهام و مشارکت در افزایش سرمایه در بازار پایه فرابورس عرضه می‌شود. ۵ درصد دیگر از سهام هم به پیشکسوتان و هواداران واگذار می‌شود.

تنها بازاری که این دو باشگاه در آن امکان درج دارند بازار پایه است

در ادامه برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر میثم فدایی گفت: می‌خواهیم پایه اصلی عرضه سهام استقلال و پرسپولیس، شفافیت دو باشگاه باشد. در بازار پایه از لحاظ قانونی هیچ شروطی نیاز نیست، اما ما حامی شفافیت این دو باشگاه هستیم.

به گفته مدیرعامل فرابورس ایران در این میان تعهداتی هم سازمان بورس گرفته که یکی اجرای حاکمیت شرکتی و دیگری تقبل بدهی‌هایی که قبل از عرضه مبدا ایجاد و رقم آن مشخص است.

 تنها بازاری که این دو باشگاه در آن امکان درج دارند بازار پایه است. طبق قانون احکام دائمی توسعه کشور هر شرکتی که سهامی عام شد باید شرکت بورس آن را ثبت کند.

صورت‌های مالی این دو باشگاه توسط سازمان حسابرسی، حسابرسی شده و اکنون منتشر شده است. گام بعد موضوع ارزش گذاری این دو باشگاه بود که در سازمان خصوصی سازی توسط کارشناسان دادگستری و بر اساس قانون انجام شده است. قیمت واگذاری در هیئت واگذاری که متشکل از وزرای اقتصاد، دادگستری و ورزش بود تصویب و قیمت تعیین شده برای پرسپولیس ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد و استقلال و ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ارزش گذاری شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار