لوکاشنکو: در صورت لزوم من اولین نفری هستم که وارد جنگ می‌شود

رئیس‌جمهور بلاروس با اشاره به تنش‌ها در اروپای شرقی میان ناتو و روسیه اعلام کرد در صورت لزوم اولین کسی است که وارد جنگ می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان  - «الکساندر لوکاشنکو» با اشاره به تحولات و تنش‌ها در اروپای شرقی میان غرب و روسیه بر سر اوکراین اعلام کرد باید برای حفظ کردن بلاروس هر کاری انجام داد پس او صراحتا اعلام می‌دارد که در صورت لزوم اولین کسی است که وارد جنگ خواهد شد.

براساس گزارش اینتر فاکس رئیس‌جمهور بلاروس وضعیت فعلی اروپا را به «دیوانگی در شعله‌ور کردن جنگ» عنوان کرده و در این خصوص گفت: «بلاروس خود را در مرکز این تحولات یافته است.»

لوکاشنکو با اشاره به اینکه در رزمایش مشترک روسیه و بلاروس تلاش کرده به خبرنگاران بفهماند که جنگ چقدر وحشتناک است و چه محرومیت‌هایی را به همراه دارد.

پیش از این روسیه و بلاروس تمرینات نظامی در نزدیک مرز اوکراین برگزار کردند. خبرنگار شبکه الجزیره در گزارشی از مینسک در خصوص ابعاد این رزمایش نظامی اعلام کرد روسیه درست در ۵۰ کیلومتری مرز بلاروس با اوکراین مشغول قدرت نمایی است. چهار هفته است که نظامیان حتی از شرق دور روسیه که ۱۰ هزار کیلومتر دورتر از مرز بلاروس با اوکراین است، وارد این منطقه مرزی می‌شوند. روشن است که این رزمایش بسیار بزرگتر از تمرین‌های نظامی قبلی است. اما مقامات روسیه تعداد نظامیان شرکت کننده در رزمایش را فاش نکرده اند با این وجود ناتو شمار این نظامیان را ۳۰ هزار نفر تخمین زده است.

شایان ذکر است از مرز بلاروس و اوکراین تا کی یف، پایتخت اوکراین با خودرو کمتر از دو ساعت راه است. سران غربی نگران آن هستند که آیا این رزمایشی جدی یا ترفندی برای حمله‌ای واقعی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار