طوفان «فرانکلین» در شمال فرانسه برق ۱۲ هزار خانه را قطع کرد

شمال فرانسه ۲ روز پس از وقوع طوفان «یونیس» و خسارات ناشی از آن، شاهد طوفان «فرانکلین» بود که به قطع برق ۱۲ هزار واحد مسکونی منجر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فرانسه طوفان فرانکلین از دیشب (یکشنبه) در شمال فرانسه آغاز شده و این کشور ۷ بخش در وضعیت نارنجی هشدار قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این سازمان در پیام هشدار خود آورده است: شدت طوفان کمتر از روز جمعه است، اما طولانی است و در شرایطی که درختان و زیرساخت‌ها ممکن است در اثر طوفان یونیس ضعیف شده باشند، نباید از آن غفلت کرد.

سازمان هواشناسی فرانسه گفت: با وجود تلاش‌های شرکت توزیع برق فرانسه، همچنان ۱۲ هزار واحد مسکونی برق ندارند. دلیل قطع برق سقوط درختان و قطع کابل عنوان شده است و احتمال افزایش خسارات تا عصر امروز هم مطرح شده است.

طوفان یونیس که از ایرلند به راه افتاد، روز جمعه از انگلیس گذشت و به شمال فرانسه رسید. این طوفان با دستکم ۱۶ قربانی از شنبه (۱۹ فوریه/ ۳۰ بهمن) به سواحل آلمان رسید و در مسیر خود خسارات مالی قابل توجهی برجای گذاشت.

یونیس یکی از قوی‌ترین طوفان‌های اروپا از زمان وقوع طوفان بزرگ در انگلیس و شمال فرانسه در سال ۱۹۸۷ بود. دانشمندان معتقدند که هر دوی این طوفان‌ها یک «استینگ جت» را در خود جای داده بودند، یک پدیده هواشناسی که به ندرت دیده می‌شود و ناشی از تلاقی غیرمعمول سیستم‌های فشار در اقیانوس اطلس است که اثرات طوفان را تشدید می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار