کتاب"یل ایل" آماده چاپ شد

کتاب"یل ایل" زندگینامه شهید سید عزت الله حبیب پور مهریان آماده چاپ و انتشار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - این کتاب با عنوان یل ایل حدودا در ۱۰۰ صفحه و توسط سید سعید مهریان از نویسندگان و روزنامه نگاران این استان با کار میدانی و مصاحبه با همرزمان، دوستان و آشنایان و اعضاء خانواده این شهید والا مقام، تهیه و تنظیم و آماده چاپ و انتشار شده است.

شهید حبیب پور مهریان در سال ۱۳۴۷ در روستای "کول بابا کول" از توابع شهرستان رستم که  جزء مناطق عشایر نشین تحت پوشش شهرستان بویراحمد است، به دنیا آمد و دوره تحصیلی ابتدایی را در این روستا و مقطع تحصیلی راهنمایی را در مدرسه راهنمایی "تل اسپید منگودرز" با موفقیت به پایان رساند .

او که در  دبیرستان نمونه شبانه روزی عشایر فارس در رشته ریاضی تحصیل می کرد و جزء دانش آموزان نخبه و آتیه دار بود اما چون دفاع از میهن را واجب تر از درس و تحصیلات می دانست در سال ۱۳۶۱ به عنوان بسیجی عازم جبهه شد.

سید عزت الله در مناطق مختلفی از جبهه و جنگ از جمله "عین خوش"، "زبیدات"، "ربوت" و "فاو" در سپاه اسلام با دشمن بعثی جنگید و رشادت های زیادی از خود نشان داد به گونه ای که تنها در یک صحنه نبرد ۶۰ نفر از کماندوهای عراقی را در نبرد بزرگ فاو با تیربار دوشیکا به هلاکت رساند.

گفتنی است که شهید حبیب پور در ۲۳اسفند ۱۳۶۴ در محور ام القصر به شهادت رسید.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.