با توافق ایران و جمهوری آذربایجان؛

۵۲ کالای ۲ طرف مشمول تعرفه ترجیحی می‌شود

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران گفت: با توافق دو کشور ۵۲ کالای تولیدی و صادره از ۲ طرف در قالب این توافق مشمول تعرفه و تجارت ترجیحی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - علی علیزاده در دیدار با محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در ارومیه، با اشاره به تنظیم توافقی برای توسعه تجارت بین کشورش و جمهوری اسلامی، گفت: امیدواریم این توافق بین ۲ طرف در آینده نزدیک، سبب بهبود تجارت بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان شود.

وی سابقه طولانی همکاری اقتصادی ۲ طرف بر پایه اشتراکات دینی، فرهنگی و اجتماعی بین ایران و جمهوری آذربایجان را یادآور شده و می گوید: روسای جمهور ایران و آذربایجان نیز بر ارتقای همکاری تاکید دارند و همین امر به خوبی زمینه را برای توسعه روابط هموار می‌کند.

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران از افزایش ۳۰ درصدی تجارت بین ۲ کشور در سال گذشته میلادی خبر داد و گفت: در نظر داریم بر پایه توافق جدید، این میزان تجارت ۲ تا سه برابر شود که در این صورت، به اهداف خود خواهیم رسید.

علیزاده بازسازی مناطق آزاد شده در منطقه قره باغ را زمینه‌ای برای توسعه همکاری‌ها با ایران به ویژه آذربایجان غربی عنوان کرده و می گوید: جمهوری آذربایجان در صدد است تا از ظرفیت سرمایه گذاران کشور‌های مختلف برای اجرای طرح‌های گوناگون استفاده کند که در این باره نیز با همه توان میزبان سرمایه گذاران ایرانی به ویژه از آذربایجان غربی خواهیم بود.

وی، جمهوری آذربایجان را از مقاصد محصولات کشاورزی آذربایجان غربی دانست و گفت: علاوه بر آن، اقلام صادراتی به روسیه از خاک جمهوری آذربایجان می‌گذرد که در صدد هستیم تا این ترانزیت را تسهیل کنیم.

به گفته سفیر جمهوری آذربایجان در ایران تردد‌های مسافری هوایی در روز‌های آتی با لغو محدودیت‌های کرونایی در این کشور آغاز می‌شود و تردد زمینی نیز در آینده آغاز می شود.

علیزاده گفت: در مورد نخجوان نیز از ابتدا مشکلی برای تردد با ایران وجود نداشته و با وجود شیوع کرونا، عبور و مرور برقرار بوده است و هر فردی که بخواهد از نخجوان به سمت جمهوری آذربایجان برود نیز با تسهیلات ویزایی در فرودگاه نخجوان، این امکان برای وی فراهم می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.