بررسی مشکلات شهرستانهای خداآفرین، کلیبر و هوراند

مسائل و مشکلات مختلف شهرستان های خداآفرین، کلیبر و هوراند در نشستی با حضور استاندار آذربایجان شرقی مورد بررسی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -در نشستی که با حضور استاندار آذربایجان شرقی و برخی مدیران کل و روسای سازمان‌های استان در خداآفرین برگزار شد، آقای عابدین خرم گفت: آب شرب، راه و اینترنت همراه مهمترین مشکل مشترک شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر و هوراند است.

 ارتقای شاخص‌های برخورداری تا میانگین استانی و جبران عقب ماندگی‌های گذشته در این حوزه‌ها از وظایف اصلی مدیران کل است.

 گردشگری، کشاورزی و مرزی بودن سه فرصت مهمی است که باید در جهت محرومیت‌زدایی این مناطق از آن‌ها بهره ببریم و عنوان محروم را از این شهرستان‌ها حذف کنیم.

با توجه به ظرفیت گردشگری کم‌نظیر در منطقه ارسباران ، تمامی دستگاه‌های دولتی در زمینه حفظ محیط زیست و صیانت از جاذبه‌های طبیعی و جنگلی ارسباران مسئولیت دارند و نباید مهاجرت معکوس در روستا‌ها موجب تخریب مراتع و جنگل‌های این منطقه بکر و زیبا شود.

با توجه به توسعه چشمگیر زیرساخت‌های مناطق مرزی در دوران پس از انقلاب، برای استفاده بهینه از این زیرساخت‌ها و شکوفایی ظرفیت‌های مناطق مختلف، مجمع پیشرفت و توسعه با حضور نخبگان، سرمایه‌گذاران و مسئولان هر شهرستان تشکیل می شود.

 ادارات مستقل یا نمایندگی ثابت تمام دستگاه‌های استانی تا یک سال در شهرستان‌های خداآفرین و هوراند مستقر شوند.

مدیران دولتی هم باید در محل ماموریت خود مستقر باشند و مدیری که هفته‌ای چند روز یا روزی چند ساعت در محل خدمت باشد قابل قبول نیست.

رویکرد دولت سیزدهم، توجه ویژه به مناطق محروم، ایجاد توسعه متوازن و تحقق عدالت اجتماعیِ مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

حاتمی نماینده شهرستان‌های خداآفرین، کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست؛ تکمیل پمپاژ ابراهیم سمیع، تسریع استقرار ادارات در شهرستان‌های تازه تاسیس خداآفرین و هوراند، تبدیل شهرک اسکان خداآفرین و روستای آقبراز هوراند به شهر، اخذ کد آبادی برای شهرک عشایری سیلین، تعیین حقّابه هوراند از سد عمارت و تکمیل سد پیغام‌چایی کلیبر را خواستار شد.

ضرورت ارتقای زیرساخت‌های منطقه با توجه به مهاجرت معکوس اهالی به شهر‌ها و روستا‌های خود، ایجاد واحد‌های اداری مستقل یا نمایندگی دستگاه‌های استانی در دو شهرستان جدیدالتاسیس خداآفرین و هوراند، حل اختلاف راهداری و میراث فرهنگی در اعطای مجوز مراکز بوم‌گردی در کنار جاده گردشگری، احداث سد علی‌آباد هوراند و حقآبه این شهرستان از سد عمارت، دو بانده کردن سیزده کیلومتر حادثه‌خیز جاده اهر-هوراند، ایجاد ناحیه صنعتی در هوراند از جمله این موارد بود.

مشکل آنتن‌دهی اینترنت برای ارتقای ضریب برخورداری، تخصیص قیر یارانه‌ای برای راه‌های روستایی سه شهرستان توسط راهداری، فقدان تخت بیمارستانی و ضرورت تجهیز کلینیک و تاسیس درمانگاه شبانه‌روزی و اورژانس بین‌راهی، تکمیل تونل دلیک‌داش، پیگیری تخصیص منابع جبران خسارت لغزش و رانش زمین، تکمیل شبکه فرعی سد‌ها و مرمت و بازسازی پل دوستی از دیگر مباحث مطرح‌شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.