تمامی اراضی کشاورزی باید سنددار شوند

وزیر جهادکشاورزی گفت:طبق قانون تمامی اراضی بایدتاپایان سال۱۳۹۹سنددار می‌شدندکه این امرتاکنون محقق نشده و نیازمند تسریع در عملکرددستگاه های ذیربط است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - ساداتی نژاد در جلسه کاداستر اراضی کشور که عصر دیروز شنبه در زنجان برگزار شد، بابیان اینکه طبق قانون باید تمامی اراضی تا پایان سال ۱۳۹۹ سنددار می‌شدند، گفت: با عزم جدی که هم اکنون وجود دارد در دولت فعلی تمامی اراضی کشاورزی را سنددار خواهیم کرد.

او می گوید: اجتماعی که حول قرارگاه صدور اسناد برای اراضی کشاورزی اتفاق افتاد، نشان داد که اگر همه دستگاه‌های متولی در این حوزه در کنا رهم باشند  موضوع صدور اسناد برای زمین‌های کشاورزی به ثمر می رسد.

وزیر جهاد کشاورزی به اهمیت صدور سند تک برگ برای زمین‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: امیدواریم به زودی کشور ما نیز به جمع کشورهایی که اراضی آنها کاداستر شده محلق شود.

بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از عوامل پیشرفت این طرح را فرهنگ سازی و همراهی مردم با دستگاه‌های متولی دانست و گفت: اقدامی که در استان زنجان انجام شد می‌تواند الگوی خوبی برای سایر استان‌ها در تسریع روند صدور اسناد باشد.

استاندار زنجان هم در ادامه این جلسه گفت: پیرو مصوبات سفر ریاست جمهوری به زنجان مسیر سنددار شدن اراضی هموار شده و در راستای حدنگاری و اجرای کاداستر و صدور اسناد برای اراضی کشاورزی و باغی استان، مشکلات بین دستگاهی برطرف شد و فرآیند امور در این راستا با سرعت در حال انجام است.

افشارچی می گوید: تداخلات بین شهرستان های سلطانیه و خرمدره به طور کامل رفع شده و هم اکنون در حال رفع تداخلات شهرستان‌های دیگر هستیم.

او گفت: ۲۵ درصد اراضی کاداستر شده کشور متعلق به زنجان است و درحال واگذاری اسناد این زمین‌ها هستیم.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان هم در این جلسه بااشاره به اینکه  استان زنجان ۳ سال متوالی حائز رتبه‌های برتر کشوری در بحث کشاورزی بوده است، گفت: ۱۰ نفر از کشاورزان نمونه کشور از استان زنجان هستند.

او به آمادگی زنجان برای اتمام تداخلات اراضی تا پایان سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدنگاری مربوط به ۳۵۰ روستا انجام شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک استان زنجان نیز از آمادگی این سازمان برای صدور اسناد خبر داد و گفت: در این راستا حدود ۳۵  هزار پرونده تشکیل شده و نزدیک به  هزار و ۳۶۰ سند مالکیت نیز صادر شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.