۵ درسی که پیش از ترک کارتان باید بیاموزید

یکی از درس‌هایی که پیش از ترک کارتان، ملزوم به آموختن آن هستید این است که غرور خود را کنترل کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان - احتمالا مدت زیادی به موضوع ترک شرکت فکر کردید و خودتان را برای یک تغییر و جهش بزرگ در مسیر کاری آینده خود آماده ساختید. همین که شجاعت این تغییر را پیدار کردید؛ قابل تحسین است، ولی باید درس‌هایی پیش از ترک شرکت و رفتن به سوی کارآفرینی خودتان یاد بگیرید.

۱- جهت شما مهم‌تر از سرعت شماست

برای هر فردی «سطح ۱» تعریف متفاوتی دارد. برخی از کارآفرینان، شرکت‌های خود را از یک گاراژ شروع کردند و برعکس، برخی دیگر از کارآفرینان، شرکت خود را از یک سوئیت پنت‌هاوس مجلل مشرف به رودخانه هادسون راه‌اندازی می‌کنند. شما باید درک کنید هر فردی یک نقطه شروع متفاوتی دارد و ضروری است که زمان خود را صرف شروع شرکت خودتان کنید، اما وقت خود را تلف نکنید.

۲- اطلاعات مربوط به شکست‌های خود را به صورت دقیق ثبت و ضبط کنید

ممکن است تمایل داشته باشید زودتر کار خود را شروع کرده و روی افزایش سطح کسب‌وکار خود و افزایش حاشیه سود شرکت تمرکز کنید. با این حال، مطمئنا در این مسیر با شکست‌هایی روبرو می‌شوید و باید با چالش‌هایی دست و پنجه نرم کنید. شما باید درد‌های رشد را تحمل کنید. اینجا باید یک فهرست از شکست‌های خود ایجاد کنید تا از اشتباهات گذشته درس بگیرید و آماده باشید از این شکست‌ها برای خودتان پل پیروزی و موفقیت بسازید.

شما می‌توانید رزومه‌ای از شکست‌های خود ایجاد کنید و در هریک، میزان ضرر‌های شخصی و کاری حرفه‌ای خود را مشخص کرده و در تصمیم‌گیری‌های بعدی خود برای ادامه مسیر کارآفرینی، نکات مهم این شکست‌ها را مرور کنید تا تکرار نشوند.

۳- یک دست صدا ندارد! دست‌های یاریگر خود را تقویت کنید

برای شروع یک کارآفرینی و بعد ادامه آن، به دست‌های یاریگری نیاز دارید که باید هر روز تقویت شوند. این دست‌های یاریگر می‌توانند متشکل از مشاوران (تیمی از افراد که مایل به ارائه راهنمایی هستند)، مربیان (تیمی از افرادی که مهارت‌های شما را پرورش می‌دهند) و حامیان مالی شما باشند.

بهترین نسخه خود شما از ارزش‌گذاری شبکه‌ای از این مشاوران، مربیان و حامیان و دانستن اینکه این افراد چقدر ثابت قدم و قابل اعتماد هستند؛ به دست می‌آید. شما به جزوه‌ها و کتاب‌های کارآفرینی نیاز ندارید؛ بلکه به افرادی نیاز دارید که باعث تمایز شما در یک صنعت شوند و بتوانند استثنا‌ها را رقم بزنند.

دست‌های یاریگر باید در کنار شما باشند تا مطمئن شوید در راه رسیدن به قله موفقیت، احساس تنهایی نمی‌کنید. همان‌طور که کارآفرینی خود را آغاز می‌کنید؛ به تدریج یاد خواهید گرفت چگونه شبکه‌ای از مشاوران، مربیان و حامیان مالی برای خودتان درست کنید تا به نحو مطلوبی از شما حمایت کرده و به سطح بعدی سوق دهند.

۴- غرور خود را کنترل کنید

غرور شما باعث بروز اشتباه در قضاوت‌های شما می‌شود و اسیر اعمال خود می‌کند. ما تمایل داریم عاشق عبارت «آغاز‌های فروتن» باشیم؛ چون به ما یادآوری می‌کند این سفر با فروتنی آغاز شده است.

اغلب اوقات، غرور بیش از حد باعث می‌شود دیگران را از خود دور کنید و از آن‌ها در مسیر موفقیت‌شان حمایت نکنید و در نتیجه آن‌ها از شما حمایت نکنند. همان‌طور که دارید یک شغل و شرکت را برای شروع کارآفرینی ترک می‌کنید؛ باید یاد بگیرید غرور خود را کنار گذاشته و فراموش کنید تا از شر حق‌طلبی کاذب خلاص شوید.

۵- یاد بگیرید خودتان را مسئول بدانید

وقتی موفق می‌شوید؛ چه کسی معتبرتر می‌شود؟ به احتمال زیاد خودتان و شاید برخی از شرکا و همکاران‌تان در شرکت را در این موفقیت شریک بدانید و به آن‌ها اعتبار بیشتری بدهید. اما وقتی همه‌چیز خوب پیش نمی‌رود و شکستی از راه می‌رسد؛ چه کسی باید سرزنش شود؟ باید بدانید که سرزنش فقط برای یک نفر است و آن شما هستید.

گاهی اوقات در مسیر کارآفرینی، اتفاقات ناگواری رخ می‌دهد که به کسب‌وکار شما آسیب می‌رساند و اجتناب‌ناپذیر هم است. شاید شما مقصر نباشید، ولی باید یاد بگیرید چگونه در قبال نتایچ این رویدادها، صرف‌نظر از خوب و بد و سهم اشتباهات شما، مسئولیت‌پذیر باشید.

منبع: یک پزشک

انتهای پیام/

برچسب ها: روانشناسی ، کسب و کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار