نماینده ولی فقیه در کردستان:

عالمان همواره مدافع دین و ارزش های اسلامی باشند

پورذهبی مرحوم ماموستا سید صلاح الدین حسامی را نمونه بارز یک عالم کامل دانست و گفت: عالم و روحانی باید همواره پرهیزگار واقعی و مدافع دین و ارزش‌های اسلامی باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج  - نماینده ولی فقیه در کردستان روز شنبه در آیین بزرگداشت درگذشت ماموستا سید صلاح‌الدین حسامی امام جمعه پیشین سنندج گفت: روحانیون باید دارای چهار ویژگی عالم به روز بودن، تدین، سنگربانی از دین و تعهد انقلابی باشند، همچنانکه مرحوم ماموستا سیدصلاح‌الدین حسامی امام جمعه پیشین سنندج، از این خصلت‌ها برخوردار بود.

 حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی گفت: از هر عالم دینی این انتظار وجود دارد که علمش به روز بوده و در کنار تدین و دفاع از دین، روحیه و تعهد انقلابی داشته باشد.

او با بیان اینکه این دنیا فانی است و همه طعم مرگ را خواهند چشید، گفت: عبادت، رعایت حقوق دیگران، توجه به بیت‌المال، کنترل زبان، چشم و گوش وظیفه هر انسان دینداری است و باید برای قبر و قیامت ذخیره و توشه خود قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان ترک گناه و انجام واجبات و خدمات معنوی را ضروری دانست و گفت: یاد مرگ دل انسان را زنده نگه می‌دارد و باعث می‌شود انسان از گناه، حسادت و تنگ نظری پرهیز کند و رعایت حقوق مردم را داشته باشد.

ماموستا سید صلاح الدین حسامی بامداد ۲۷ بهمن جاری و بعد از چند روز بستری در یکی از بیمارستان‌های تهران، بر اثر بیماری و کهولت، در سن ۷۵ سالگی چشم از جهان فرو بست.

ماموستا حسامی یکی از علمایان برجسته و تراز اول کردستان بود که در سال ۱۳۶۱ و در حکمی توسط امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان امام جمعه شهر سنندج منصوب شد و به مدت ۲۳ سال به مردم این شهر خدمت کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.