شهردار سنندج:

ساماندهی تپه‌ها می‌تواند در رونق گردشگری تاثیر گذار باشد

رشیدی با بیان اینکه سنندج دارای پتانسیل‌ها و چشم اندازی خاص از لحاظ آب و هوایی است گفت: موضوع ساماندهی تپه‌ها بسیار حائز اهمیت بوده که می‌تواند در رونق گردشگری هم تاثیر بسزایی داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج  -  شهردار سنندج گفت:رسیدگی به وضعیت زیست محیطی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده که اگر به موقع در راستای احیا چشمه و قنات‌های سطح شهر اقدام می‌کردیم شاید امروز مردم سنندج در خصوص آب آشامیدنی مشکلی نداشتند.

سید انور رشیدی گفت:حفظ، صیانت و حراست از منابع خدادادی وظیفه تمام آحاد جامعه است و دستگاه‌های مرتبط در این امر مهم نقش دو چندانی دارند.

او می گوید: سنندج دارای پتانسیل‌های خاص و از لحاظ آب و هوایی دارای ویژگی‌ها و چشم انداز بسیار مناسبی دارد.

شهردار سنندج  گفت: سنندج از لحاظ برند سازی عناوینی نظیر سنندج شهر دارالعلم، سنندج شهر خلاق موسیقی، پایتخت کتاب ایران و شهر تپه‌ها است که می‌توان از این پتانسیل‌ها در راستای رونق صنعت گردشگری بهره گرفت.

 رشیدی گفت: دستورالعمل ساماندهی تپه‌ها ابلاغ شده و شهرداری بهمراه دیگر نهاد‌ها و شهروندان موظف به اجرای آن‌ها هستند.

او می گوید: جلو گیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در مجاورت تپه‌ها، ساماندهی و ارتقاء فضای سبز شهری و ایجاد عرصه‌های عمومی از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند در ساماندهی تپه‌ها مثمر ثمر واقع شود.

شهردار سنندج می گوید: پویش سنندج سبز یکی از اقدامات مهم این شهرداری در این دوره است که از اسفند ماه امسال در راستای نهال کاری گسترده سطح شهر واستفاده از گونه‌های ساز گار با آب و هوا این منطقه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رشیدی با بیان اینکه ساماندهی تپه‌ها می‌تواند در رونق صنعت گردشگری تاثیر گذار باشد گفت: با تعامل و همکاری شهروندان، سازمان‌های نظیرمنابع طبیعی، جهاد کشاورزی، دانشگاه کردستان، راه و شهرسازی و سازمان‌های مردم نهاد در راستای ساماندهی تپه ها، توسعه سرانه فضای سبز و همچنین ارتقاء سطح سیما و منظر سطح شهر گام برمی داریم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.