در چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر صورت گرفت؛

اهدای جایزه ویژه سرباز وطن به نمایش "روزگار سرد"

نمایش «روزگار سرد» از کردستان در چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر لوح تقدیر و تندیس تنها اثر برگزیده جایزه ویژه سرباز وطن (سردار سلیمانی) را از آن خود کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج  - رییس حوزه هنری کردستان با بیان اینکه با پایان یافتن سومین جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی» در کرمان نمایش «روزگار سرد» از کردستان به چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافت، گفت: این نمایش از تولیدات حوزه هنری استان است که عنوان برتر بخش موسیقی و سوم کارگردانی بخش خیابانی سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی را به خود اختصاص داد.

امین مرادی گفت: «سمیرا سلطانی» کارگردان سقزی نمایش روزگار سرد با حضور در چهلمین جشنواره تئاتر فجر توانست، جایزه ویژه سرباز وطن (سردار سلیمانی) این جشنواره را به دست آورد.

به گفته او این نمایش با نوسیندگی امیر زارع‌زاده و با حضور کاوه محمدزاده، پدرام سلیمانی، کاریس زارع زاده، زینب رضوانی، روژین اشک تلخ، کیمیاقریشی، روژینا صدری، یعقوب کمری و محمد زارع‌زاده بر روی صحنه رفت.

رییس حوزه هنری کردستان با اعلام اینکه در چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر سه اثر «باجه تلفن» به نویسندگی و کارگردانی افشین خدری، «درشکه گرسنگان» به نویسندگی و کارگردانی مختار محمدی و «روزگار سرد» به نویسندگی امیر زارع‌زاده و کارگردانی سمیرا سلیمانی به نمایندگی از کردستان در بخش‌های رقابتی و غیر رقابتی حضور داشتند، گفت: دو نمایش «شدن» به نویسندگی و کارگردانی نیما ایمان‌زاده در بخش دگرگونه‌های نمایشی و نمایش «سالخوردگی» از کردستان نیز در بخش رقابتی صحنه‌ای چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر پذیرفته شدند.

مرادی با تأکید بر اینکه حضور پررنگ هنرمندان تئاتر کردستانی در چهلمین جشنواره تئاتر فجر بیانگر ظرفیت بالا و پتانسیل قوی تئاتر استان است، می گوید: خوشبختانه استان کردستان با ارائه ۵ اثر توانست رتبه دوم بیشترین آثار را در میان استان‎های کشور  در چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فجر کسب کند.

او گفت: این جشنواره به عنوان مهم‌ترین رویداد تئاتری کشور شناخته شده که در این دوره از آن سه نمایشگاه جانبی اسناد چهل دوره جشنواره تئاتر فجر و نمایشگاه عکس و پوستر چهلمین جشنواره برپا شده و در کنار آن آئین رونمایی از کتاب معرفی آثار حاضر در چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، با حضور ۱۰۹ گروه نمایشی از سراسر کشور و ۷ کشور میهمان در ۱۰ بخش اجرایی و نمایشگاهی برگزار شد.

 چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در تاریخ ۱۴ تا ۲۶ بهمن‌ برگزار شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.