تاکید بر پایان یافتن اقدامات تل آویو، محور دیدار محمود عباس با نانسی پلوسی

رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بر اهمیت پایان دادن به اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خود گردان فلسطین در دیدار با نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در جریان آخرین تحولات اراضی اشغالی، بر اهمیت پایان دادن به اقدامات رژیم صهیونیستی که مانع راه حل دو دولتی می‌شود، تاکید کرد.

او همچنین در این دیدار، لزوم توقف شهرک‌سازی‌ها، حملات شهرک‌نشینان و لزوم احترام به موقعیت تاریخی مسجدالاقصی، توقف فعالیت‌های تروریستی، اخراج فلسطینی‌ها از محله‌های قدس، توقف کاهش مالیات و خفه کردن اقتصاد فلسطین و تلاش برای پایان دادن به اشغال فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی را از مواردی دانست که باید به آن توجه شود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز بر تعهد واشنگتن به برقراری صلح بر اساس راه حل دو دولتی و لزوم همکاری همه طرف‌ها برای پیشبرد در جهت دستیابی به امنیت، ثبات و صلح تاکید کرد.

محمود عباس تلاش برای تقویت روابط دوجانبه با آمریکا و رفع موانعی که بر سر راه این روابط قرار دارد را بسیار با اهمیت خواند.

پلوسی در سفر به تل آویو و دیدار با نفتالی بنت از اختصاص بودجه برای باتری‌های سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین تشکر کرد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این دیدار بر اهمیت تکمیل فرآیند تامین مالی سامانه موشکی گنبد آهنین در اسرع وقت تاکید کرد.

به گفته دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، طرفین همچنین در این دیدار درباره چالش‌های راهبردی اصلی پیش روی رژیم صهیونیستی و مسئله برنامه هسته‌ای ایران به گفتگو پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان/ بین الملل/ خاورمیانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار