تعیین تکلیف قطعه ۳ آزاد راه تهران – شمال به زودی

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: شیوه اجرای قطعه ۳ آزاد راه تهران - شمال به زودی تعیین تکلیف می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان ساری- سید مسعودمیرکاظمی در بازدید از قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال گفت: روند ساخت قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال پیشرفت مناسبی دارد و در سریع‌ترین زمان ممکن، یک لاین آن در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، اما برای آغاز عملیات اجرایی قطعه ۳ این آزاد راه جلساتی در تهران برگزار شد و بزودی شیوه اجرا تعیین تکلیف می‌شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشوربه همراه معاون اجرایی رییس جمهور و رییس بنیاد مستضعفان امروز با حضور در مازندران از قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال بازدید کردند.

به گفته رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بیشتر پرداخت‌ها به پیمانکاران آزاد راه تهران شمال در دو ماه گذشته نقدی بوده است و کمتر از اوراق استفاده شد به همین دلیل پیش بینی می‌شود با توجه به این موضوع وضعیت اجرای طرح در سال آینده با شتاب بیشتری انجام شود.

مسعودمیرکاظمی افزود: مطالعات اجرای قطعه ۳ آزاد راه تهران شمال باید درسریعترین زمان ممکن ارائه تا ساخت آن نیز زودتر آغاز شود.

آزادراه تهران – شمال یکی از بزرگترین طرح‌های راه‌سازی کشور است که تهران را به چالوس متصل می‌کند مسیر این آزادراه از تقاطع غیر همسطح با بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان شروع و به موازات جاده قدیم کرج-چالوس امتداد می‌یابد و با عبور از ارتفاعات البرز با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس-تنکابن متصل می‌شود.

این آزاد راه چهار قطعه دارد که قطعه اول از تهران شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان، امامزاده عقیل، تونل تالون و دره لانیز به سه‌راهی شهرستانک می‌رسد، قطعه دوم نیز حدفاصل دو آب شهرستانک - پل زنگوله به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر است که ساخت آ ن در جریان است.

قطعه سوم آزاد راه تهران شمال نیز حدفاصل پل زنگوله - سه‌راهی دشت نظیر و مرزن آباد به طول تقریبی ۴۷ کیلومتر است که دو خط رفت و دو خط برگشت دارد که هنوزهیچ‌گونه عملیات اجرایی در آن انجام نگرفته‌است.

قطعه چهار آزادراه تهران - شمال نیز حدفاصل سه‌راهی دشت نظیر مرزن‌آباد - چالوس به طول حدود ۲۰ کیلومتر است که اجرای این قطعه از سال ۱۳۷۵ آغاز شد و در سال ۱۳۹۱ به بهره‌برداری رسید.

پرویزفتاح رییس بنیاد مستضعفان نیز گفت: باند اول قطعه ۲ آزادراه تهران شمال که ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تا اسفند سال آینده بهره برداری می‌شود.


او می‌گوید بنیاد تعهدات خود را انجام داد و در نیمه اول امسال دولت نیز تعهد مالی خود را انجام داد، اما از آنجایی که هزینه‌ها افزایش یافته نیاز به تامین منابع مالی جدید است

۶ و نیم کیلومتر از تونل البرز در قطعه ۲ آزاد راه تهران شمال افتتاح شده است و ۱۶ کیلومتر نیز در حال اجر است.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۳:۱۴ ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
۵۰ سال دیگر افتتاح می‌شود...توسط بنیاد مستضعفان
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۱۷ ۳۱ تير ۱۴۰۱
من یه پیشنهاد دارم. خود قطعه ۳ رو دو قسمت کنید. اون تیکه ایش ته به مرزن آباد نزدیک تره به نظرم اجراش راحت تر و کم هزینه تره. کمتر کوهستانیه. ۱۷ کیلومتر از سمت مرزن آباد رو اول شروع به ساخت کنید و افتتاح کنید. بعد برید سراغ ۳۱ کیلومتر باقی مونده که به شدت کوهستانیه. اینجوری مردم زودتر بهره مند می شن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
زنده باد سلطان دكتر پرويز فتاح گل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام بر ایران و ایرانی !خواستم بپرسم آیا 32 کیلومتر آزادراه قطعه اول باید 25 سال زمان ببرد ؟یعنی عمر یک نسل ؟! احداث کانال مانش بین فرانسه و انگلیس را سرچ کنید ببینیدچه اندازه زیر دریاست چند کیلومتره در چه مدت ساخته شده ودر چه زمانی ساخته شده ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
چرا در تمام طرحهای اجرایی در کشور زمان بندی نداریم و ارزشی به زمان و لحظه ها قائل نیستیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
مگه فاز دو رو دولت قبل افتتاح نکرد!!!
تازه میگید یه طرف فاز دو اونم 76 درصدش!!
خدا قوت
نان پدر شیر مادر حلالتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
سلام هیچ جای شمال مثل منطقه دوهزاروسلیمان آباد بالا نمیره چون اونجا اولا شرجی نداره تمام جنگل وروبه دریا است وهنوز اون منطقه را مردم نشناختن وقیمتها هنوز پایین است
Iran (Islamic Republic of)
Vc
۰۷:۳۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
شرکت دی با سرپرستی پوریا متین هر چه ساخته هزارتومن نمیارزه فقط بدنبال سود خودشونن
Iran (Islamic Republic of)
احد
۰۶:۰۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
مهندسین و مشاورین و مسئولین ایرانی دستمریزاد قطعه اول هر چند زمان زیاد برد ولی واقعا عالی کار کردین قطعه دو هم سرعت کار بسیار خوبه انشالله قطعه سوم هم عملیاتی بشه ، خسته نباشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
قابل توجه افرادی که دنبال خرید هستن درویش آباد محله خیلی خوبیه بعد از سرخرود میشه درویش آباد بعد از سرخ رود پایخت برج های ساحلی دهکده توریستی تفریح ساحلی درویش آباد چسبیده به بافت فوق لاکچری خانه دریا
محله دنج و خلوت 100 درصد تهرانی نشین
تنها در مدت 4 سال قیمت زمین و ویلا در محله درویش آباد 30 برابر شد.
سمت غرب میشه خانه دریا محله لاکچری نشین هست متری 50 میلیون هست
سمت شرق سرخرود میشه پایتخت برج های ساحلی که متری 30 میلیون کمتر آپارتمان نمیدن. ولی هنوز میشه داخل درویش آباد زمین یا ویلا با قیمت 13 و26میلیون خرید. درحالی که سرخرود و درویش اباد و خانه دریا به هم چسبیده هستن
درویش آباد نزدیک به محمودآباد فریدون کنار و خزرشهر میباشد

و درهمسایگی دو تا از ثروتمند نشین ترین شهرهای مازندان قرار دارد خانه دریا و سرخرود
Iran (Islamic Republic of)
پیام
۲۲:۲۴ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
سلام این طرح زمان اقای هاشمی شروع شد و قرار بود ۵ ساله تموم شود الان شده ۲۵ سال هنوز تموم نشده خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
تونل قطعه دو آزادراه که خیلی کارگشا هم هست، متاسفانه فقط شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۴ کار میکنه
در صورتیکه اوج نیاز به این تونل چهارشنبه بعدازظهر و پنجشنبه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
با این وعده و وعیدها بزرگراه تهران شمال در این دولت هم افتتاح نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۲۰:۳۲ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
به امید رشد و بالندگی روزافزون و روز به روز این کشور و پایتخت کشورمان و شهرهای شمالی.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۲۰:۲۶ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
این آزادراه تهران،شمال و شهرهای جنوبی البرز را به سواحل زیبای دریای کاسپین و شهرهای شمالی البرز وصل خواهد کرد و سبب رونق و رشد گردشگری و رشد سرمایه گذاری در سواحل و شهرهای شمالی خواهد شد و پایتخت کشورمان از بن بست از مسیر شمال هم خارج خواهد شد.
به امید بهره برداری هر چه زودتر و بهتر و سریعتر این آزاد راه ملی.
Iran (Islamic Republic of)
محمد خندان اردلانی
۲۰:۱۴ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
بزودی شاهد نابودی مازندران خواهیم بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
ساحل سرخرود خیلی قشنگ هست
Iran (Islamic Republic of)
h
۱۸:۵۷ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
هنوززوده میذاشتید۱۰ساله دیگه بگذره
Netherlands
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
فقط برای تفریح خوشگذرانی تهرانیها این آزاد راه ساخته شده واقعا جنگلهای شمال هر روز کچل تر میشن هیچکی هم نظارت نمیکنه اگه سر جاده یک دقیقه ایست کنید هرچند دقیقه یک کامیون میبینید که چوب درخت جنگلی رو بار زدن دارن میرن مسافرها هم یک بیلچه همراشون هست دارن برای گلدانشون خاک جنگلی میبرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
نمیشود رشد و پیشرفت در این کشور را به هر بهانه ای متوقف کرد و سد راه پیشرفت شد.
یقینا میتوان با درختکاری هرآنچه درخت در این مسیر بوده را در یک یا چند سال جبران کرد ولی این پروژه ماندگار و مانا برای این سرزمین خواهد ماند.
به امید رونق و آبادی سواحل شمالی کشورمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
برای تفریح تهرانی ها، هزاران درخت قطع کردین، کوهها بریدین، قراره روزانه هزاران لیتر بنزین هم برای این خوشگذارانی در مسیر بسوزانید و آلودگی های صوتی و .. واقعا تاسف باره
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۶:۵۸ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
بله ،از مردم مالیات وهزاران مبلغ پول با عنوانهای مختلف میگیرن وتو حلق تهرانی‌ها میکنن تا خوش باشند البته خود مسئولین واقازاده هاشون هم همه ساکن تهرانن وهر هفته میخوان برن کنار دریا خوش بگذرونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
این پروژه ملی هست ربطی به تهران نداره همین خودت فردا کل اتوبان تکمیل بشه ازش رفت وآمد میکنی . پس بهتره چرت و پرت نگنی و به تهران بدوبیراه نگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
با سلام
مازندران قطب گردشگری است.حداقل برای اکثر مردم ایران اینطور است.بواسطه این داستان سطح زندگی مردم در شمال قابل قیاس با چند سال پیش نیست.ایا این ترقی و پیشرفت بد است.بواسطه گردش پول مسافرین در شمال هزاران کار ایجاد شده است.فکر میکنید مازندران با کشاورزی نمی‌توانست ادامه حیات دهد