کارگاه گوهر تراشی ویژه زندانیان قم افتتاح شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم از افتتاح کارگاه گوهر تراشی در زندان مرکزی قم با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم - علیرضا ارجمندی گفت:در راستای توسعه اشتغال و توانمندسازی زندانیان در تعامل با بخش خصوصی کارگاه گوهرتراشی زندان مرکزی قم افتتاح شد.

او گفت:با توجه به این که شهر ملی انگشتر به نام قم ثبت شده است برای نخستین بار و به صورت آزمایشی در زندان های استان در زمینه  نگین تراشی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و کارگاه نقره گیری، رکاب سازی و مخراج کاری  به زندانیان حرفه آموزی می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت:این کارگاه با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی ،اداره کل زندان های قم و آموزش فنی و حرفه ای راه اندازی شده است.

به گفته ارجمندی کارگاه گوهرتراشی برای حرفه آموزی و  اشتغال زندانیان  به پیشنهاد کارگروه بسیج مهندسین ایجاد شده تا زمانی که زندانیان دوران حبس را به پایان رساندند و به آغوش جامعه بازگشتند  با مهارت آموزی در زمینه انگشترسازی  جهت امرار معاش زندگی درآمدزایی داشته باشند.

اوگفت:صنایع دستی دارای ویژگی های بسیاری از جمله پتانسیل اشتغال بالا، سرمایه گذاری سرانه کم و ارزش افزوده بالا  دارای چشم اندازهایی برای تقویت استعدادهای هنری، ابتکاری و خلاق است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار