ایجاد صندوق حمایت از بیماری‌های صعب العلاج در کشور

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: صندوق حمایت از بیماری‌های صعب العلاج در کشور ایجاد شده است.

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: صندوق حمایت از بیماری‌های صعب العلاج نیز در کشور ایجاد شده است و در این راستا افزون بر ۲۰ هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه ۴ درصد و ۵ هزار میلیارد تومان وام بلاعوض به تصویب رسیده است.

او می گوید: سعی داریم وضعیت بودجه‌ای به نحوی باشد که به مردم آسیبی نرسد بدین ترتیب افزون بر ۸۰ میلیارد تومان برای مواردی، چون یارانه‌ها در نظر گرفته شده است.

حاجی بابایی، بودجه سال ۱۴۰۱ را یکی از پرامیدترین بودجه‌ها برای اقشار و اصناف به ویژه در مباحث تولید و اشتغال دانست و گفت: در این راستا بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در قالب صندوق‌های استانی در نظر گرفته شده است که بخش اصلی آن اعتبارات دولتی و بخش دیگر در بحث‌های وجوه بانکی معنا پیدا می‌کند.

او می گوید: هر استان بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان در صندوق خواهد داشت، باید بانک‌ها را وارد کار کنیم تا این میزان به سه برابر برسد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: میزان قالب توجهی از بودجه برای پروژه‌های پیشران و مسکن در نظر گرفته شده و هر استانی که بتواند در مسیر رونق، سرمایه گذاری و مسکن وارد کار شود، پیشرو خواهد بود.

به گفته حاجی بابابی، در شهر همدان ساخت تعداد ۵۰ هزار واحد مسکونی مدنظر است، و باید به دنبال کلنگ زنی تعداد بیشتری در این زمینه باشیم، چنان که در استان‌های دیگر نیز این اتفاق رقم خورده است.

او گفت: برای نخستین بار، تبصره ۱۶ استانی شد که بر اساس آن ۳۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان‌ها اختصاص می‌یابد؛ تسهیلاتی در حوزه ازدواج، مسکن و وام‌های کوچک به مردم و جوانان پرداخت می‌شود.

رئیس کمیسیون  مجلس می گوید: حداقل حقوق شاغلان در سال آینده ۶۰ درصد افزایش می‌یابد و بر همین اساس حداقل حقوق شاغلان و کارکنان در سال آینده پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداقل حقوق بازنشستگان نیز پنج میلیون تومان خواهد بود، این ۵ میلیون تومان باید بدون قسط و ... برای افراد باقی بماند.

حاجی بابایی گفت: در سال آینده حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان نیز اختصاص داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان/ همدان/ سیاسی

برچسب ها: صعب العلاج ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.