اجرای طرح توقف اجباری خودرو‌ها در جاده‌های استان اصفهان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان از اجرای طرح توقف اجباری خودرو‌ها در جاده‌های استان خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع  گفت: یکنواختی راه راننده را دچار هیپنوتیزم جاده‌ای کرده و کم کم او  خسته و خواب آلود می‌شود که اگر برای چند ثانیه پلک هایش روی هم قرار گیرد چه حوادث دلخراش و جبران ناپذیری رخ خواهد داد.

او گفت: به همین منظور و با توجه به یکنواختی جاده‌های استان اصفهان، پلیس راه این استان برای پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان  اقدام به اجرای طرح توقف اجباری خودرو‌ها کرده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان می‌گوید: در این طرح  خودرو‌های عبوری در مکان و پارکینگ‌های ایمنی که پیش بینی شده است متوقف و راننده چند دقیقه‌ای از خودرو پیاده و در معرض هوای تازه قرار می‌گیرد که این کار باعث جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی راننده در طی مسیر می‌شود.

سرهنگ زارع با اشاره به استقبال رانندگان از طرح مذکور  به رانندگان  توصیه کرد که تلاش کنند تا در راه‌های یکنواخت  دچار هیپنوتیزم جاده‌ای نشوند و گفت:  حرکت مداوم چشم‌ها و خودداری از تمرکز و همچنین رعایت سرعت‌های مجاز و توصیه شده می‌تواند در جلوگیری از هیپنوتیزم جاده‌ای به رانندگان کمک کند.

این مقام انتظامی معتقد است:  پدیده باریک بینی و کاهش زاویه دید  دو آسیب پنهان در زمان رانندگی در راه‌های برون شهری و جزو علل پنهان تصادف هستند که می‌توانند خطرات غیر قابل پیش بینی را برای رانندگان ایجاد کنند.

پایان خبر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.