حماس تروریستی خوانده شدن از سوی استرالیا را محکوم کرد

جنبش حماس، اقدام دولت استرالیا برای قرار دادن این گروه در لیست سازمان‌های تروریستی را محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اقدام استرالیا برای درج نام این گروه به عنوان «سازمانی تروریستی» را محکوم کرد.

حازم قاسم، سخنگوی حماس در غزه، در بیانیه‌ای اختصاصی به خبرگزاری آناتولی گفت که قصد استرالیا برای طبقه بندی جنبش حماس به عنوان یک سازمان تروریستی «سوگیری آشکار و کور نسبت به اشغالگری اسرائیل» است. رژیمی که همه چیز را در سرزمین فلسطین هدف قرار می‌دهد.

وی افزود: «حماس یک جنبش آزادیبخش ملی است که برای آرمان فلسطین کار می‌کند؛ بدون اینکه دست به اقدامات دیگری بزند و به گروهی آسیب برساند».

قاسم می‌گوید که تروریسم واقعی همان چیزی است که اشغالگران علیه غیرنظامیان فلسطینی در قدس، کرانه باختری، نوار غزه و مناطق عرب نشین سرزمین‌های اشغالی انجام می‌دهند. وی از دولت استرالیا خواست تا «فورا از این تصمیم خود عقب نشینی کند».

کارن اندروز، وزیر کشور استرالیا امروز اعلام کرد که کشورش تمامی شاخه‌های حماس از جمله شاخه سیاسی آن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار خواهد داد. بر اساس قوانین استرالیا، افرادی که در انجام اقدامات تروریستی مجرم شناخته شوند ممکن است با ۲۵ سال زندان مواجه شوند.

حماس که اکثریت پارلمان تشکیلات خودگردان فلسطین را در اختیار دارد جنبشی مردمی است که از حقوق فلسطینیان در برابر اشغالگری صهیونیست ها حمایت میکند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار