برداشت غیرمجاز ۴۰۰ میلیون ریال از حساب شهروند شهرکردی

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری از دستگیری فردی به جرم برداشت ۴۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی شهروندی در شهرکرد خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - سرهنگ عسگری گفت: شهروندی با در دست داشتن مرجوعه قضایی و با مراجعه به پلیس فتا از خالی شدن حساب بانکی‌اش از سوی فرد یا افراد ناشناس خبر داد که این پرونده بلافاصله در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

در تحقیقات به‌عمل‌آمده مشخص شد فردی از طریق شبکه‌های اجتماعی با قرار دادن آرم صداوسیما بر پروفایل واتساپ شخصی اش، خود را از طرف این سازمان معرفی کرده و به شاکی اعلام می‌کند که شما برنده وجه نقد قرعه‌کشی همراه اول شده‌اید و پس از دریافت اطلاعات بانکی اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شاکی کرد.


بیشتر بخوانید


با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم در استان دیگری شناسایی شد و پس از هماهنگی قضایی گروهی از پلیس فتا جهت دستگیری متهم به این استان اعزام شد.

متهم پس از دستگیری در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه بزه ارتکابی شد، ولی پس از مواجه شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری‌شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

مجرمان سایبری معمولاً اطلاعات شخصی و هویتی و اطلاعات بانکی نظیر شماره کارت‌های بانکی افراد را جمع‌آوری و ادعا دارند سامانه‌ای در اختیارشان است که تمامی اطلاعات کاربران را می‌توانند ببینند و از این روش اعتماد افراد را جلب و سپس اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، لذا شهروندان در صورت تماس‌های مشکوک از جواب دادن به آن‌ها خودداری کنند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با کارشناسان ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار