معاون نخست وزیر روسیه: ونزوئلا متحد کلیدی مسکو در آمریکای لاتین است

یوری بوریسوف در جریان بازدید خود از ونزوئلا تاکید کرد مسکو به دنبال تعمیق روابط با این کشور مهم آمریکای جنوبی است.

باشگاه خبرگاران جوان- یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه در راستای سفر برخی رهبران ارشد آمریکای لاتین از جمله رییس جمهور آرژانتین و رییس جمهور برزیل به مسکو به کاراکاس، پایتخت ونزوئلا سفر کرده است.

به گفته خبرگزاری رویترز، تحلیلگران می‌گویند در بحبوحه بحران روسیه و اوکراین، مسکو به دنبال تعمیق روابط خود با کشور‌های مهمی چون ونزوئلا در آمریکای جنوبی است.

نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا پس از دیدار با یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد: دو کشور در مورد گسترش همکاری‌های همه جانبه در راستای تقویت توان نظامی با یکدیگر گفتگو کردند.

مادورو که در یک برنامه تلویزیونی سخنرانی می‌کرد، خاطرنشان کرد: ونزوئلا حاضر است روسیه را در رفع تهدید‌های ناتو حمایت کند. ما قصد داریم تمامی برنامه‌های خود در راستای آموزش نظامی و همکاری‌های دو جانبه را گسترش دهیم.

طارق الایسامی، وزیر نفت ونزوئلا پس از دیدار با مقامات ارشد روسیه این کشور را شریک اصلی و استراتژیک خود در منطقه توصیف کرد. یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه هم در ادامه دیدار خود از کاراکاس عنوان کرد: ونزوئلا یک شریک استراتژیک مهم برای مسکو در آمریکای لاتین است. ما به متحدان خود در همه جای دنیا برای هماهنگی در عرصه‌های جهانی و همکاری‌های سیاسی احترام می‌گذاریم.

حمایت نظامی روسیه از ونزوئلا به شدت موجب نگرانی آمریکا و برخی متحدان منطقه‌ای واشنگتن در منطقه از جمله کلمبیا شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار