روسیه: سیستم ارزیابی ناتو «مشکل» دارد

روسیه در واکنش به ادعای ناتو که گفته بود شواهدی مبنی بر عقب‌گرد نیرو‌های روسی وجود ندارد، سیستم ارزیابی این ائتلاف را معیوب دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان - دیمیتری پسکوف در واکنش نسبت به سخنان دبیر کل ناتو گفت: مسکو از تهدید‌های غرب که مثل یک شعار هستند خسته شده است. از رسانه‌ها به ویژه روزنامه‌های انگلیسی می خواهیم حداقل یک روز پس از انتشار گزارش‌های نادرست، حرف خود را پس بگیرند و بپذیرند که پیش‌بینی‌هایشان به حقیقت نپیوسته است.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی کرملین گفت:  به احتمال زیاد اوکراین در دونباس عملیات نظامی آغاز خواهد کرد.

اظهارات پسکوف پس از آن بیان شد که اتحادیه اروپا و ناتو مدعی شدند هیچ مدرکی وجود ندارد که مسکو در حال بازگرداندن سربازانش به پایگاه‌های نظامی خود است. در همین حال، جمهوری خلق لوهانسک اعلام کرده که اوکراین در حال تقویت حضور نظامی خود در نزدیکی مرز‌های روسیه و بلاروس است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز رسانه‌های غربی را به تمسخر گرفت و از آنها خواست تا تاریخ حمله ادعایی مسکو به اوکراین را برای سال آینده تعیین کند.

او گفت: «از رسانه‌های ارائه دهنده اخبار نادرست آمریکایی و انگلیسی مانند بلومبرگ، نیویورک تایمز، سان و دیگران می‌خواهیم برنامه زمان‌بندی تهاجم ما را برای سال آینده اعلام کنند. ما علاقه داریم برای تعطیلات خود برنامه ریزی کنیم!»

روزنامه‌های انگلیسی «سان» و «دیلی میرور» دیروز گزارش دادند که روسیه ساعت ۱ بامداد به وقت گرینویچ، امروز (چهارشنبه) به اوکراین حمله خواهد کرد. سان با استناد به داده‌های اطلاعاتی آمریکا گفت که این «محتمل ترین» زمان حمله مسکو خواهد بود.

صبح امروز، روزنامه «سان» اطلاعات مربوط به زمان دقیق «تهاجم» را حذف کرد و به جای آن ادعا کرد که حمله می‌تواند «در هر زمانی» آغاز شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار