زیباسازی فضای شهر‌های استان برای ایام نوروز

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت : حتی اگر در تعطیلات نوروز سفر هم نداشته باشیم، باید شهر را برای مردم زیبا کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- منوچهر فخری گفت : هرچند تاکنون هیچ ممنوعیتی برای سفر‌های نوروزی اعلام نشده، اما حتی اگر امسال سفر نداشته باشیم، باز باید تمهیداتی برای زیباسازی و ایجاد شور و نشاط در شهرهایمان فراهم کنیم.

به گفته معاون عمرانی استانداری کرمانشاه علیرغم اینکه مردم کرمانشاه همواره شهره به میهمان نوازی بوده اند، اما باتوجه به شرایط کرونایی، کسی را برای سفر تشویق نخواهیم کرد، با این وجود مقدمات حضور میهمانان را هم فراهم می‌کنیم.

همه دستگاه‌ها باید آمادگی ورود مسافران را داشته باشند، در این شرایط کرونایی اگر قرار است مسافرتی هم باشد، باید کاملا هوشمندانه و با رعایت  دستورالعمل‌های بهداشتی و در چارچوب دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا باشد.

اورمانات امسال با جهانی شد و احتمال افزایش مسافرت‌ها در ایام نوروز به این منطقه وجود دارد و باید فضای عمومی را برای حضور مسافرین آماده کنیم.

نوروز باید فرصتی باشد که کرمانشاه به بهترین نحو به ایران معرفی شود، در این استان هم از نظر میراث فرهنگی، هم صنایع دستی و هم گردشگری ظرفیت‌های زیادی داریم که باید بتوانیم در این مدت با تولید محتوا به خوبی معرفی و چهره زیبایی از استانمان نشان دهیم.

ساماندهی ورودی و خروجی شهرها، نظافت نمازخانه ها، توجه ویژه به روستا‌های هدف گردشگری، رعایت دستورالعمل ها و مسائل بهداشتی در رستوران‌ها و پارک ها، روشنایی شهر و ... در این ایام لازم است.

حتی اگر در این ایام حدود ۵۰ درصد سال‌های قبل از کرونا مسافر داشته باشیم، باز باید آمادگی کاملی در سطح استان ایجاد شود تا به این تعداد هم به نحو مطلوبی خدمات ارائه شود.

در این مدت هر هفته ستاد خدمات سفر باید با حضور مسئولین دستگاه‌های عضو تشکیل شود.

 ۲۳ دستگاه اصلی عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان هستند، اما متاسفانه بسیاری از آن‌ها حضور ندارند و یا اینکه نمایندگانشان را فرستاده اند که قابل قبول نیست و نشان می‌دهد که برای مسئله‌ای به این مهمی اهمیتی قائل نیستند.

حضور مدیران عضو در نشست‌های بعدی الزامی است و در صورت حضور نداشتن، در ارزشیابی‌های آن‌ها موثر خواهد بود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار