رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری:

اموالی که مجوزهای قانونی برای عرضه در بازار را دارند در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند

بهرامی گفت: اموالی که تأییدیه و مجوزهای قانونی برای عرضه در بازار را دارند باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - آقای بهرامی در نشست با جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظارتی چهارمحال و بختیاری بر ضرورت تسریع در ساماندهی و تعیین تکلیف اموال موجود در انبار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تأکید کرد.

در تعیین تکلیف اموال تملیکی مهم است که ما کالا‌های سریع الفساد و اموالی که مورد تأئید سازمان استاندارد و نهاد‌های ذیربط قرار گرفته است را سریعاً به بازار عرضه کنیم چرا که این امر از تضییع و هدر رفت اموال عمومی جلوگیری کرده و به تأمین هزینه‌های مصرفی کشور کمک شایانی می‌کند.


بیشتر بخوانید


کالا‌هایی نیز در انبار‌ها وجود دارند که عرضه آن‌ها نیازی به دریافت مجوز از نهاد‌های نظارتی ندارد و لذا باید ضمن هماهنگی با دادستان مرکز استان اقدامات لازم برای خروج سریع این کالا‌ها از انبار صورت پذیرد.

برای جلوگیری از رسوب کالا‌های تملیکی در انبارها، هماهنگی بیشتر میان نهاد‌های نظارتی به ویژه اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی، سازمان تعزیرات حکومتی و سایر نهاد‌های مرتبط صورت بگیرد.

در این نشست دادستان مرکز استان نیز با بیان اینکه تعیین تکلیف سریع کالا‌های تملیکی موجب حفظ حقوق ملت و دولت می‌شود از ورود مستقیم دادستانی برای تسریع در فروش و عرضه کالا‌هایی خبرداد که نیازی به تأئیدیه و کسب مجوزات بهداشتی و قانونی ندارند.

گفتنی است در پایان این نشست مقرر شد به منظور توزیع سریع مواد غذایی و کالا‌های سریع الفساد، اقدامات و هماهنگی‌های لازم میان ادارات کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی و تعزیرات حکومتی استان صورت پذیرد.

همچنین در خصوص اموالی که طبق آراء صادره، مالکان آن‌ها شناسایی گردیده و باید تحویل گردند، مصوب شد اظهار نامه رسمی به آدرس مالکان ارسال و چنانچه ایشان در مدت زمان تعیین شده برای دریافت مال خود مراجعه نکنند این اموال به دستگاه‌های ذیربط ارجاع شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار