در دیدار با صدر اعظم آلمان در مسکو؛

پوتین: آلمان یکی از شرکای اصلی روسیه است

رئیس‌ جمهور روسیه در اولین دیدار خود با صدر اعظم آلمان اعلام کرد که این کشور از زمان‌های پیشین یکی از اصلی‌ترین شرکای روسیه بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - «ولادیمیر پوتین» در اولین دیدار خود با «اولاف شولتس» که در بحبوحه تنش بر سر اوکراین در مسکو برگزار شد، آلمان را یکی از شرکای اصلی روسیه خواند.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، رئیس‌ جمهور روسیه در این دیدار به صدراعظم آلمان گفت: «ما بخش قابل توجهی از زمان را به بحث در مورد وضعیت اروپا از نظر امنیتی و همچنین وضعیت مربوط به رویداد‌های اطراف اوکراین اختصاص خواهیم داد.»

پوتین در ادامه با اشاره به ابهاماتی که بر سر صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم پیش آمده است خطاب به شولتس اعلام کرد، اما طبیعتاً معلوم است که انرژی یکی از حوزه‎های مورد بحث آن‌ها خواهد بود، زیرا روسیه برای مدت بسیار طولانی تامین کننده قابل اعتماد منابع انرژی اروپا بوده است و در همه قرارداد‌ها حتی یک شکست وجود نداشته است. همه چیز بر اساس اصول بازار انجام می‌شود و جای هیچ سوال یا تردیدی در این مورد وجود ندارد.

شولتس نیز در جواب پوتین اعلام کرد که وقتی وضعیت امنیتی در اروپا پیچیده شده، آن‌ها باید وارد گفتگو شوند و او خوشحال است که این امکان وجود دارد.

پیش از این دیدار دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز سه شنبه اعلام کرده بود که مذاکرات روسیه و آلمان بین ولادیمیر پوتین، و اولاف شولتس طولانی خواهد بود، زیرا آن دو در مورد تضمین‌های امنیتی روسیه و تنش بی سابقه در اروپا گفتگو خواهند کرد.

برخلاف آمریکا که خود را مشتاق جنگ با روسیه نشان می‌دهد تا در سایه این جنگ بتواند به اهداف خود برسد، مقامات اروپایی از هفته گذشته تاکنون چندین بار به مسکو سفر کرده و با همتایان روس خود دیدار کرده‌اند تا به صورت دیپلماتیک از بروز جنگی که به منافع آنان در قاره اروپا ضرر می‌‎رساند، جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار