افتتاح و آغاز فاز اجرایی ۲ طرح آموزشی در تربت حیدریه با حضور وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش با هدف دیدار با مسئولان، معلمان، هنرآموزان و افتتاح هنرستان علامه طباطبایی و کلنگ زنی مدرسه کوی امام (ره) وارد شهرستان تربت حیدریه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - یوسف نوری در آیین کلنگ‌زنی ساخت مدرسه کوی امام (ره) تربت حیدریه گفت: مردم این شهرستان همواره در مسابقات علمی از سرآمدان کشور بوده اند و با وجود همه محدودیت‌ها به حوزه آموزش و توجه ویژه‌ای دارند و خیران زیادی هم در این شهرستان اقدامات خیرخواهانه بسیاری در حوزه آموزش و پرورش دارند.

او با همراهی جمعی از مسئولان استانی و هیات همراه و جمعی از فرهنگیان با حضور در گلزار شهدای گمنام در بوستان پیشکوه تربت حیدریه، با نثار گل بر مزار شهیدان، با آرمان‌های شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرد.

عملیات ساخت مدرسه ۶ کلاسه کوی امام (ره) با زیربنای ۷۰۰ متر مربع و اعتبار اولیه ۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی آغاز شد که بر اساس هدف گذاری تا مهرماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین امروز در آیینی با حضور وزیر آموزش و پرورش هنرستان ۱۲ کلاسه امیرکبیر تربت حیدریه افتتاح شد.

ساخت این طرح آموزشی سال ۱۳۹۸ با اعتبار ۶ میلیارد تومان، در زمینی به مساحت هزار و ۷۲۲ متر مربع از محل اعتبارات دولت آغاز شده بود.

دولت برای طرح رتبه بندی معلمان ۲۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده است

وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح رتبه بندی معلمان تا پیش از این و در واقع فقط در حد افزایش حقوق بوده، اما در رتبه بندی برای فرهنگیان لایحه‌ای که دولت سیزدهم به مجلس داده ۲۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده و اکتون این مصوبه در مجلس و شورای نگهبان در حال بررسی است.

او گفت:  از طرفی معلمان هم دقت داشته باشند کار یک معلم طبق مقررات ۴۴ ساعت است که ۲۲ ساعت تدریس و ۲۲ ساعت طراحی سووال و مطالعه و ترسیم است، لذا ما با همین استدلال برای کسانی که اعلام می‌کنند نیرو‌های خدمات آموزشی ۲۴ ساعته هستند نسبت به پرداختی آن‌ها طبق همان ۴۴ ساعت اقدام کردیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: کارآفرینی در دوره ابتدایی اتفاق می‌افتاد و تمام دبیرستانی‌ها و دانشگاهیان خلاق امروز در دوره ابتدایی استعداد‌های آن‌ها در قالب اختراعات و مهارت‌ها و نوآفرینی‌ها در دبیرستان و دانشگاه شکوفا شده است.

نوری گفت: بازنشستگان مبلغی را در سازمان تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری پس انداز کردند و متولی فرهنگیان هم این سازمان‌ها هستند، البته این رفع مسئولیت از آموزش و پرورش نیست لذا در گام نخست نباید فاصله زیادی بین شاغلین و بازنشستگان باشد و در طرح تحول بنیادین این مورد نیز قید شده است.

او گفت: طرح رتبه بندی معلمان تا پیش از این و در واقع فقط در حد افزایش حقوق بوده، اما در رتبه بندی برای فرهنگیان لایحه‌ای که دولت سیزدهم به مجلس داده ۲۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده و اکتون این مصوبه در مجلس و شورای نگهبان در حال بررسی است.

او گفت: بزودی مجوز تعیین تکلیفی‌های آموزش و پرورش از سازمان امور استخدامی صادر خواهد شد و طبق توافق پرداخت برای حق التدریسی‌ها بصورت ماهیانه انجام می‌شود.

انتهای پیام//ا.غ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار