ممنوعیت نگهداری از جانوران زنده و غیر زنده در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: نگهداری، خرید و فروش جانوران به صورت زنده و غیر زنده و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - آقای احمدی گفت: بر اساس قانون، شکار و صید، حمل، عرضه، خرید، فروش، نگهداری و صدور جانوران وحشی زنده یا مرده و اجزای آن‌ها جرم محسوب می‌شود و با گشت و نظارت ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست و همکاری نیروی انتظامی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با افراد خاطی بر اساس قوانین و مقررات به شدت برخورد می‌شود.

ترغیب دیگران به شکار و صید جانوران وحشی و عرضه، فروش و... از طریق فضای مجازی به عنوان مصادیق محتوای مجرمانه در فضای مجازی تلقی می‌شود و عاملین پخش تصاویر شکار و صید و خرید و فروش گونه‌های حیات وحش با همکاری مراجع قضایی و پلیس فتا تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.


بیشتر بخوانید


 مردم از خرید جانوران وحشی که عمدتاً گونه‌هایی در معرض خطر انقراض هستند خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی می توانند موارد را به ادارات حفاظت محیط زیست استان اطلاع دهند.

هرساله با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال، افراد سودجو از احساسات و علایق مردم، به ویژه کودکان استفاده کرده و با عرضه و فروش غیرمجاز حیات وحش ازجمله، انواع لاک پشت، مارها، سمندر، سنجاب، خرگوش با آسیب رساندن به محیط زیست و خارج کردن حیوانات وحشی از زیستگاه طبیعی خود، زمینه به خطر انداختن سلامت شهروندان را فراهم می‌آورند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار