زلنسکی در گفتگو با شولتس مطرح کرد

اوکراین همچنان تلاش می‌کند به ناتو بپیوندد

رئیس‌جمهور اوکراین در دیدار با صدراعظم آلمان اعلام کرد این کشور همچنان در تلاش است تا به پیمان ناتو بپیوندد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «ولودیمیر زلنسکی» در دیدار با «اولاف شولتس» برخلاف سخنان سفیر اوکراین در انگلیس که ادعا کرده بود درصورت حمله نکردن روسیه به این کشور دست از پیوستن به ناتو خواهند برداشت، اعلام کرد اوکراین همچنان در تلاش است تا به ناتو بپیوندد.

براساس گزارش العربیه رئیس‌جمهور اوکراین در این دیدار در خصوص انتقال برخی از سفارت‌خانه‌های کشور‌های غربی به شهر‌های دور از مرز روسیه گفت: «انتقال سفارت خانه‌ها از کیف اشتباهی فاحش است.»

پیش از این کشور‌هایی مانند کانادا اعلام کردند به دلیل افزایش تنش‌ها در اوکراین سفارت این کشور از کی‌یف به شهر لویو منتقل می شود. با این وجود چند تن از کارکنان این سفارت‌خانه در کی‌یف باقی خواهند ماند.

زلنسکی همچنین با اشاره به صادرات گاز روسیه از طریق خطوط انتقال نورد استریم ۲ ادعا کرد مسکو از این خطوط به عنوان یک سلاح ژئوپلیتیکی استفاده می‌کند. او با اشاره به اینکه در مورد خط لوله گاز روسیه با آلمان اختلاف نظر وجود دارد تاکید که رایزنی‌ها با مقامات برلین ادامه خواهد داشت.

صدراعظم آلمان نیز از سویی دیگر از روسیه خواست از پیشنهاد گفتگو استفاده کند، همچنین برلین به ادامه کمک‌های اقتصادی خود به اوکراین متعهد می‌ماند.

روز گذشته نیز معاون صدراعظم آلمان تاکید کرد در صورتی که اوضاع به همین منوال پیش برود قاره اروپا در آستانه یک جنگ قرار دارد. برخلاف آمریکا که خود را مشتاق جنگ با روسیه نشان می‌دهد تا در سایه این جنگ بتواند به اهداف خود برسد، مقامات اروپایی از هفته گذشته تاکنون چندین بار به مسکو سفر کرده و با همتایان روس خود دیدار کردند تا به صورت دیپلماتیک از بروز جنگی که به منافع آنان در قاره اروپا ضرر می‌‎رساند، جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار