اتصال بیش از ۱۶۰۰ نفر از روستائیان شهرستان شاهین دژ به شبکه ملی اطلاعات

مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی از اتصال ۴ روستای شهرستان شاهین دژ با پوشش جمعیتی بیش از ۱۶۰۰ نفر به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - قاسم جلیلی‌نژاد از اتصال ۴ روستای شهرستان شاهین دژ با پوشش جمعیتی بیش از ۱۶۰۰ نفر به شبکه ملی اطلاعات با اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط اپراتور همراه اول خبر داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان می گوید: از محل اعتبارات دولتی روستا‌های مورد پیگیری اداره کل ارتباطات در شهرستان شاهین دژ توسط همراه اول که تامین اعتبار و ابلاغ شده بود؛ با نصب تجهیزات جدید امکان ارائه اینترنت پهن باند برای مشترکین چهار روستای این شهرستان امکان پذیر شد.

جلیلی نژاد گفت:ارتقاء روستا‌های سلیمان آباد، منبر، قره قیه و کردکندی شهرستان شاهین دژ با اعتبارات وزارت ارتباطات در قالب طرح USO در راستای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا و نزدیک شدن پوشش اینترنتی روستا‌های شاهین دژ به متوسط استانی اجرایی شد.

مدیر کل ارتباطات استان بیان کرد: طبق برنامه ششم توسعه وزارت ارتباطات مکلف به تامین زیرساخت‌های ارتباطی ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور برای چهار خدمت اصلی آموزش، کشاورزی، سلامت و خدمات بانکی بود که تا کنون این موضوع محقق شده است و تلاش می‌کنیم بنا به ضرورت تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.