جمع شدن بساط لابی گری در اعطای مجوز داروخانه‌ها

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: بساط انحصارگرایی در اعطای مجوز داروخانه‌ها با قانون مجلس جمع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  محمدتقی نقدعلی گفت: در حال حاضر عده زیادی از تحصیل کرده‌های داروسازی، خواهان تاسیس داروخانه هستند، ولی به دلیل مقاومت داروخانه‌داران و اعمال لابی‌گرایانه آن‌ها، مسیر اشتغال محدود و سخت شده است.

 در مجلس با تصویب قانون تسهیل مجوز‌های کسب‌و‌کار، زمینه‌ای فراهم شده تا انحصار موجود در بازار، برای گرفتن مجوز تاسیس داروخانه‌های جدید شکسته شود.

به گفته او سال گذشته این اتفاق جنجال زیادی به پا کرد و باعث ورود دیوان عدالت اداری شد که در نهایت دیوان عدالت اداری، وزارت بهداشت را ملزم به اصلاح رویه مجوزدهی برای تاسیس داروخانه کرد.

 اعمال رویه‌های انحصاری مانند حد نصاب جمعیتی، رعایت حد فاصل، بعد مسافتی و برخی بهانه‌های دیگر، شرایط را برای داروسازان جدید سخت کرده است؛ وقتی قانون رفع موانع کسب و کار توسط شورای نگهبان تائید و ابلاغ شود بدون شک مشکلات موجود از سر راه داروسازان جوان برای گرفتن مجوز برداشته می‌شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس می گوید با اجرای قانون رفع موانع کسب و کار  بساط انحصار گرایی‌ها در داروخانه‌ها و مجوز تاسیس جمع می‌شود و به طور کلی هر جا بوی انحصار باشد مثل وکالت، داروخانه، نانوایی و ... با اجرای قانون مجلس جلوی آن گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.