ایجاد ۱۰ مرکز تحقیقاتی در قالب پژوهشکده توسعه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی کردستان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تأسیس و فعالیت ۱۰ مرکز تحقیقاتی در قالب پژوهشکده توسعه سلامت در این دانشگاه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج  - دکتر افشین ملکی با اشاره به نقش و جایگاه تحقیقات دانشجویی در ارتقاء آینده پژوهش در کشور، در خصوص فعالیت‌های کمیته تحقیقات دانشجویی،گفت: تاکنون ۳۳۵ طرح دانشجویی در شورای پژوهشی کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه مصوب شده و تعداد ۲۰۶ مقاله نیز توسط دانشجویان عضو این کمیته به چاپ رسیده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه از تصویب ۶۰ طرح تحقیقاتی مرتبط با تحقیقات در زمینه COVID-۱۹ از زمان شیوع این بیماری خبر داد.

چاپ ۳۰۰۰ مقاله بر اساس پایگاه داده اسکوپوس

او  در خصوص سایر دستاورد‌های دانشگاه در زمینه تحقیقات و فناوری نیز گفت: تاکنون قریب به ۳ هزار مقاله بر اساس پایگاه داده اسکوپوس توسط محققان دانشگاه به چاپ رسیده است و حدود ۶۷ هزار استناد به مقالات چاپ شده دانشگاه صورت پذیرفته است.

دکتر ملکی گفت: در زمینه رتبه بندی‌های بین المللی نیز، دانشگاه در حوزه پژوهش جزو رتبه‌های برتر کشور بوده و از جایگاه مناسبی در نظام‌های رتبه بندی علمی قرار دارد.

تصویب ۲۰۰۰ طرح تحقیقاتی و پایان‌نامه

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کردستان تعداد طرح‌های تحقیقاتی مصوب شامل طرح‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌ها را حدود ۲ هزار طرح بیان کرد و گفت: در حوزه فناوری نیز ۲۸ طرح فناورانه در شورای فناوری دانشگاه مصوب و ۱۴ محصول فناورانه نیز توسط شرکت‌های مستقر در مرکز رشد تولید شده است.

انتشار ۵۰ کتاب تالیفی و کتب ترجمه

او در حوزه انتشارات نیز از نشر ۵۰ کتاب تألیفی و کتب ترجمه مورد تایید شورای انتشارات دانشگاه خبر داد و گفت: تأسیس و توسعه مرکز رشد توسعه فناوری سلامت جهت حمایت از شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان، راه‌اندازی مرکز جامع نوآوری سلامت جهت ایده پروری و کمک به تجاری سازی محصولات سلامت محور، اخذ مجوز آزمایشگاه جامع تحقیقاتی جهت خدمات دهی به محققان این دانشگاه و محققان سراسر کشور و راه اندازی طرح مطالعاتی کوهورت دهگلان به عنوان بخشی از مطالعه کشوری پرشین کوهورت از دیگر دستاورد‌های این حوزه است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.