اجرای طرح تحول اجتماع محور در محله شهید رجایی شهر آبدانان

نشست هم اندیشی کارگروه طرح تحول اجتماع محور محلات استان ایلام با محوریت محله شهید رجایی شهر آبدانان با حضور ادارات عضو این طرح، در محل کمیته امداد شهرستان آبدانان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - به گفته آقای سلیمانی رییس کمیته امداد شهرستان آبدانان در این نشست، محله شهید رجایی شهر آبدانان بخاطر اینکه از ابتدا محل اسکان مهاجرین دوران جنگ بوده و امکانات و زیرساخت‌های لازم در زمینه‌های رفاهی در آن چندان در نظر گرفته نشده است از محروم‌ترین مناطق شهری آبدانان است.

طرح تحول اجتماع محور این محله چنانچه با حضور و مشارکت جدی همه دستگاه‌های عضو انجام شود می‌تواند نوید بخش محرومیت زدایی از این محله باشد.

در ادامه، صادق کوچکی مسئول پایش فقر و شناسایی نیازمندان اداره کل کمیته امداد استان ایلام ضمن قدردانی از حضور دستگاه‌های عضو، به تشریح برنامه‌ها و انتظارات از دستگاه‌های اجرایی و تشریح مفاد برنامه طرح تحول محلات و انتظارات از دبیرخانه و دستگاه‌های اجرایی، شیوه ورود به این موضوع، بیان کلیاتی از طرح، رویکرد‌ها و ساختار مردمی فعال در طرح، ارائه و در پایان انتظارات دبیرخانه از دستگاه‌های اجرایی را تبیین و پیشنهاداتی در خصوص تشکیل و راه اندازی کمیته‌های راهبردی و شورای محله و شهرداران کوچه و غیره اعلام داشت.

در این نشست که روسای دستگاه‌های اجرایی شهرستان شامل ادارات تبلیغات اسلامی، بهزیستی، هلال احمر، بیمه سلامت، معاون و کارشناس دانشگاه علوم پزشکی، معاونت اجتماعی سپاه شهرستان و رئیس شورای شهر و مسئول خانه امداد حضور داشتند به سوالات و پیشنهادات حاضرین پاسخ داده شد.

همچنین دستگاه‌های اجرایی ضمن ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده در محله شهید رجایی، اعلام آمادگی خود را با دبیرخانه طرح اعلام و مقرر گردید علاوه بر نیاز سنجی، هر دستگاه ظرفیت‌های خود را جهت ارتقاء توانمندی محله با خانه امداد اعلام و قول همکاری در خصوص هزینه‌های درمان ساکنین، بیمه رایگان خانواده‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی با رویکرد مسجد محوری در محله، توزیع بسته‌های معیشتی و پرداخت کمک هزینه معیشت فرزندان زیر ۵ سال دارای سوء تغدیه، نیازسنجی مددجویان و کمک به رفع مشکلات بافت‌های فرسوده و آسفالت کوچه‌ها ارائه دادند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.