۷۵ درصد از نتایج آزمایش کرونا در مشهد مثبت است

مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نتایج مثبت آزمایش کرونای مراجعان سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت استان به ۷۰ تا ۷۵ درصد رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محمدحسن درخشان گفت: روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار نفر به مراکز جامع سلامت منتخب کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند که نتیجه تست پی. سی. آر بیشتر آن‌ها مثبت است.

در حال حاضر حدود هزار و ۱۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.

او گفت: میزان مراجعات به مراکز منتخب کرونا در خراسان رضوی تغییر محسوسی نداشته است، اما نتیجه آزمایش مثبت به طور چشمگیری افزایش یافته است، که نشان از چرخش سریع ویروس در بین مردم دارد، زیرا در این سویه میزان ابتلای خانوادگی به شدت بالاست به حدی که درصد بالایی از بیماران با یکدیگر رابطه خویشاوندی دارند و به صورت یک خانواده برای درمان مراجعه می‌کنند.

مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سویه اومیکرون آمار ابتلا در کودکان به کرونا افزایش چشمگیری یافته است و از عموم مردم درخواست می‌شود به منظور حفظ سلامت کودکان، از حضور در دورهمی‌ها پرهیز کنند و به صورت مستمر از ماسک استفاده کنند.

درخشان گفت: با سرعت انتشار بالای سویه امیکرون، خطر برای سالمندان، مادران باردار، افراد مبتلا به بیماری زمینه‌ای بسیار زیاد است، این افراد باید در قرنطینه معکوس باشند و تا زمان فروکش کردن بیماری، کمترین مراوده را در سطح جامعه داشته باشند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.