نماینده مردم نهاوند در مجلس:

مشکل کانال آبرسانی کشاورزی روستاهای تکه و بیان نهاوند برطرف می شود

نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت:انشاءالله پس از تخصیص بودجه لازم مشکل چندساله کشاورزان دو روستای «تکه وبیان» با تکمیل کانال آبرسانی برطرف می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-علیرضا شهبازی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در جمع شورای اسلامی و اهالی روستای تکه گفت: اهالی این روستا چندین سال است با مشکل کانال آب رسانی که حدود ۲هزار متر از آن درست نشده است دست و پنجه نرم می کنند.

این کانال آب بین  روستاهای«تکه وبیان» به طول حدود  ۱۲کیلومتر است از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان همدان به صورت ویژه ۱۰ کیلومتر از آن اجرا شد  اما در ۸سال گذشته  ۲ کیلومتر پایانی و اصلی آن ناتمام باقی مانده است.

او گفت: در سال های گذشته دولت به دلایل شرایط تحریمی با کمبود بودجه مواجه شد اما باید کانال آبرسانی روستاهای تکه و بیان حل می شد که ان شاالله در بودجه سال جدید برطرف می شود.

دو روستای «بیان و تکه» که بیش از ۳هزار نفرجمعیت،و نزدیک به ۱۰۰۰ هکتار زمین زراعی و باغ های مرغوب با انواع میوه های رنگا رنگ دارند و  نهر آبرسانی این دو روستا یکی از سر شاخه های اصلی رودخانه گاماسیاب است.

سال ها است که مردم این روستاها  با مشکلات کمبود آب و نیمه کاره رها شدن کانال بتونی بین مزارع خود مواجه شده اند و هر روز برمشکلات و هزینه های آن‌ها افزوده می شود.

در ادامه این جلسه هادی سهرابی به نمایندگی از طرف اعضای شورا، دهیاری و اهالی روستای تکه، نیمه کاره ماندن کانال بتونی کشاورزی روستا، روکش آسفالت معابر و زیباسازی روستا، اشتغال جوانان، کمبود امکانات فرهنگی و ورزشی و درست نشدن زمین فوتبال روستا را از مهمترین مشکلات این روستا برشمرد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: روستا ، آب ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.