دعوت ۳ نفر از کوهنوردان آذربایجان غربی به اردوی هیمالیا نوردی کشور

دبیر هیئت کوهنوردی آذربایجان غربی گفت: سه نفر از کوهنوردان استان به اردوی کشوری هیمالیا نوردی دعوت شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - علی سلیم زاده گفت: اردو‌های هیمالیانوردی در ۲ مرحله استانی و منطقه‌ای برای شناسایی نفرات منتخب جهت حضور در کمپ آموزشی و توانمندسازی هیمالیانوردی دماوند برگزار شد.

وی می گوید: در مرحله استانی این اردو‌ها ۹۳ کوهنورد حضور داشتند که پس از برگزاری اردو‌های استعدادیابی و انتخابی هیمالیانوردی در استان‌ها، کوهنوردان منتخب هر استان از طرف هیئت‌های استانی جهت حضور در مرحله دوم به کمیته هیمالیانوردی فدراسیون معرفی شدند.

به گفته دبیر هیئت کوهنوردی آذربایجان غربی در مرحله دوم نیز افراد منتخب هر استان در اردو‌های منطقه‌ای آموزشی و انتخابی هیمالیانوردی در پنج منطقه در سطح کشور شرکت و لیست نهایی دعوت شدگان به اردوی کشور مشخص شد.

دبیر هیئت کوهنوردی آذربایجان غربی، گفت: کوهنوردان استانی دعوت شده به اردوی کشوری هیمالیا نوردی، بعد از حضور در ۲ اردوی استانی و منطقه‌ای (شمال‌غرب)، از سوی کادر فنی فدراسیون کوهنوردی به اردوی کشوری هیمالیانوردی دعوت شده اند.

وی می گوید: این کوهنوردان پس از حضور در اردو‌های انتخابی هیمالیانوردی فدراسیون کوهنوردی کشور که در پاییز و زمستان امسال برگزار شد در نهایت توانستند در لیست نهایی دعوت شدگان به اردوی کشوری قرار گیرند.

سلیم زاده گفت: از آذربایجان غربی در مجموع سه نفر به نام‌های "محمد رشه" "زینب موسوی" و "محمدرضا عبداله زادگان" هستند که به عنوان نمایندگان استان در این اردو حضور دارند که براساس اعلام فدراسیون کوهنوردی کشور، کمپ زمستانی آموزشی و توانمندسازی هیمالیانوردی قرار است اسفند سال جاری در منطقه دماوند و با حضور مربیان مطرح خارجی و داخلی برگزار شود.

تاکنون نفرات برجسته ای همچون زنده یاد محمد اوراز، اکبر مهدی زاده، جعفر فرجی، رضا سلیمانی از استان در تیم ملی کوهنوردی کشور حضور داشته اند که نام آذربایجان غربی را به عنوان قطب هیمالیانوردی کشور سربلند کرده اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.