رئیس کل دادگستری کرمانشاه:

فضا برای مجرمان در کرمانشاه ناامن‌تر می‌شود

رئیس کل دادگستری کرمانشاه با اشاره به وقوع حوادث تیراندازی در کرمانشاه طی ماه‌های اخیر، گفت: امروز موضوع تیراندازی‌ها به مسئله‌ای نگران کننده تبدیل شده و این مطالبه را نزد عموم ایجاد کرده که با عاملان آن‌ها قاطعانه و بدون گذشت برخورد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- آقای توسلی زاده در نشست با مقامات انتظامی استان کرمانشاه که در سالن جلسات دادگستری کرمانشاه برگزار شد، گفت: برخورد با چنین مجرمانی از مدت‌ها پیش به صورت جدی توسط پلیس و دستگاه قضائی آغاز شده است، در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته و اکثر عاملان تیراندازی هم در سریع‌ترین زمان ممکن دستگیر و به سزای عمل خود رسیده‌اند و از این پس هم فضا برای آن‌ها ناامن‌تر از قبل خواهد شد.

 با این حال به نظر می‌رسد برای کنترل جرم تیراندازی باید به سراغ سرشاخه‌های آن که قاچاقچیان سلاح و مهمات هستند رفت و افرادی که با وارد کردن اسلحه به دل جامعه ناامنی را ترویج داده و باعث می‌شود مجرمان، اراذل و اوباش و دیگر افراد با هر نیت و هدفی اقدام به تیراندازی و ایجاد ناامنی کنند.

 باید تمرکز خود را روی نقاط پرجرم و محلاتی که بیشترین فراوانی تیراندازی‌ها را دارند بگذاریم و به صورت نمونه در این مناطق طرح کنترل خودرویی و بازرسی از وسایل نقلیه مشکوک توسط پلیس با جدیت بیشتری به مرحله اجرا درآید و در این راستا دستگاه قضائی نیز با جدیت حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورد.

هرچه دستگیری‌ها بیشتر و مجازات‌ها شدیدتر باشد احتمال وقوع جرایم مشابه کاهش خواهد یافت، این افراد باید بدانند از نگاه تیزبین دستگاه قضائی و پلیس در امان نبوده و دیر یا زود دستگیر و به سزای عمل خود خواهند رسید.

 امنیت شهر و جامعه و مردم موضوع ساده‌ای نیست که به راحتی از کنار آن عبور کنیم و امروز هم دستگاه قضائی و هم پلیس همه توان خود را به کار گرفته تا به هر نوع جرمی که امنیت روانی شهروندان را با اخلال روبرو می‌کند قاطعانه برخورد و اجازه عرض اندام به مجرمان را ندهند.

 امروز بخشی از توان خود را هم باید معطوف این کار کنیم تا از حوادث ناگوار جلوگیری شده و القای حس ناامنی در شهر و جامعه خود را نداشته باشیم.

از پایگاه اطلاع رسانی پلیس کرمانشاه خواست تا اقدامات مقابله‌ای صورت گرفته توسط دستگاه‌های انتظامی و قضائی را اطلاع رسانی و هشدار‌های لازم به آن‌هایی که ارتکاب چنین جرمی را در سر می‌پرورانند، صورت دهد، خوب است معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه هم پیوست فرهنگی و پیشگیرانه را ضمیمه پرونده‌های وارده کرده و با ارائه مشاوره‌های لازم از وقوع جرایم مشابه جلوگیری کند.

توسلی زاده از تلاش‌های پلیس کرمانشاه برای برخورد با جرایم و اراذل و اوباش نیز قدردانی کرد و گفت: مأموران زحمتکش انتظامی با امکانات موجود بهترین کارایی را دارند و دستگاه قضائی نیز همواره مدافع و پشتیبان آن‌ها بوده است و این حمایت‌ها را برای مقابله جدی‌تر با جرایم خشنی مانند تیراندازی‌ها ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.