روند صعودی بستری‌های کرونایی در کرمانشاه/اجرای طرح شهید سلیمانی در موج ششم بیماری

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با توجه به افزایش تعداد موارد ابتلا و بستری در موج ششم بیماری کرونا، به تمام بیمارستان ها‌ی استان آماده باش اعلام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- روشنی گفت : به دلیل نرسیدن تعداد موارد بستری کرونایی به ۵۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی همچنان اعمال جراحی الکتیو در بیمارستان‌ها قابل انجام است.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در موج ششم بیماری کرونا و شیوع اُمیکرون، تعداد موارد مرگ و میر نسبت به موج‌های دیگر کمتر است، اما به دلیل افزایش تعداد موارد بستری به طور قطع بار زیادی به سیستم بهداشتی درمانی استان وارد می‌شود.

در حال حاضر علاوه بر بیمارستان گلستان، سه بخش در بیمارستان امام رضا (ع) به بیماران کرونایی اختصاص یافته است و ۶۷ بیمار در این بیمارستان بستری شده اند.

بخش نورولوژی بیمارستان فارابی به بیماران کرونایی اختصاص یافته و در صورت نیاز یکی از بخش‌های روانپزشکی زنان این بیمارستان نیز به بیماران کووید اختصاص می‌یابد.

با توجه به روند افزایشی تعداد بستری‌ها در استان و با توجه به مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، بیمارستان‌های غیر دانشگاهی از جمله بیمارستان‌های سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و تامین اجتماعی در مدار قرار می‌گیرند وبیماران کرونایی را پذیرش نمایند.

در بیمارستان‌های تک تخصصی و خصوصی باید یک بخش به بیماران کرونایی با تاکید بر گروه سنی زیر ۱۴ سال اختصاص یابد.

درخواست ما از پرسنل بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی این است که برای حفظ سلامت خود و دیگران پروتکل‌های بهداشتی به ویژه تکمیل واکسیناسیون و استفاده از ماسک را رعایت نمایند.

اجرای طرح شهید سلیمانی در موج ششم بیماری و برای مقابله با کووید بسیار موثر خواهد بود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با توجه به قدرت بسیار بالای سویه اُمیکرون در حال حاضر تعداد بیماران سرپایی در استان به شدت در حال افزایش است.

شکیبا گفت : با توجه به این شرایط اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند یا کمتر رعایت کنند برای مقابله با اُمیکرون با چالش جدی مواجه خواهیم شد.

درخواست ما از مردم فهیم استان این است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

افرادی که هنوز برای دریافت دُز دوم و سوم واکسن کرونا اقدام نکرده اند برای حفظ سلامتی خود و دیگران در اسرع وقت به مراکز تجمیعی مراجعه کرده و واکسیناسیون خود را تکمیل نمایند.

در موج ششم کرونا طرح شهید سلیمانی در استان در حال اجراست، اجرای طرح شهید سلیمانی در موج ششم بیماری و برای مقابله با کووید بسیار موثر خواهد بود.

 با کمک این طرح واکسیناسیون در استان به خوبی در استان در حال انجام است، آموزش افراد برای پیشگیری از ابتلا به اُمیکرون در پایگاه‌های بهداشتی و مراکز بهداشتی درمانی صورت می‌گیرد و پیگیری افراد مبتلا به اُمیکرون به صورت تلفنی است و انجام تست Pcr در صورت تمایل و برای شناسایی موارد مبتلا انجام می‌شود.

امیدواریم با توجه ویژه مردم به رعایت دستورالعمل ها و تکمیل واکسیناسیون به سلامت از این موج عبور کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.