جهاددانشگاهی در شهرستان دشتستان راه‌اندازی می‌شود

فرماندار شهرستان دشتستان گفت: تشکیل جهاددانشگاهی با لحاظ وسعت، ظرفیت‌های این شهرستان، دستاورد‌های عظیمی را به دنبال خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- صادق بوستانی فرماندار شهرستان  در نشست با رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر بیان کرد: جهاددانشگاهی در هر منطقه با شروع فعالیت خود، در رشد توسعه آن منطقه نقش موثری داشته است همانطور که از سال ۹۶ تاکنون شاهد تحول و دستاورد‌های عظیم ناشی از فعالیت این نهاد در استان بوشهر هستیم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی در شهرستان دشتستان تاکید کرد: دشتستان از لحاظ وسعت و ظرفیت‌هایی، چون آثار باستانی، صنایع دستی، اشتغال بانوان، گردشگری، کشاورزی، صنعت و... سرآمد و نیازمند محرومیت‌زدایی است.

این مقام مسئول با بیان مسئولیت جهاددانشگاهی در قبال محرومیت‌زدایی، عنوان کرد: قسمتی از محرومیت، فقر فرهنگی و فقر آموزش و علمی است که باید در دشتستان با همکاری جهاددانشگاهی جبران و مرتفع شود.

فرماندار دشتستان در پایان مساعدت جهت راه‌اندازی و فراهم‌آوری زیرساخت‌های تشکیل جهاددانشگاهی در این شهرستان را برای تسریع در ساخت این نهاد اقدامی ضروری دانست.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر نیز در این نشست گفت: سد رئیسعلی دلواری و سد دالکی که در حال احداث است یک فضای بسیار مناسب برای کسب و کار، به‌ویژه در حوزه پرورش آبزیان با وجود وصل نبودن شهرستان به دریا است؛ سد بهترین مکان برای پرورش ماهیان در قفس است.

علی احمدی زاده ادامه داد: همچنان که همکاری‌های مفیدی با شرکت موجود در پشت سد در حال انجام است، با استقرار جهاددانشگاهی در شهرستان دشتستان اتفاقات امیدوارکننده‌تری را شاهد خواهیم بود.

او افزود: اعتماد به جوانان همواره موفق بوده است و با نیروی جوان و اعتماد به جهاددانشگاهی در شهرستان دشتستان برای اصلاح نژاد درخت خرما در بحث کشاورزی و با علم و بومی سازی منطقه‌ای پیش خواهیم رفت.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به حوزه معدنی در کنار حوزه کشاورزی دشتستان، ادامه داد: جهاددانشگاهی می‌تواند در حوزه ارزش افزوده اقتصادی خرما ورود کرده و برای تشکیل یک مرکز تخصصیِ کشاورزی، هم تولید فناوری محصول و آفت‌ها و هم تجاری‌سازی در شهرستان دشتستان همکاری کند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.