تمام مطالبات خرید سیب صنعتی در مهاباد پرداخت شد

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی مهاباد گفت: ۷۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال مطالبات خرید سیب صنعتی به باغداران مهابادی پرداخت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد- خالند محمودیان گفت: تمام مطالبات باغداران مهابادی بابت خرید تضمینی سیب صنعتی توسط دولت به ارزش ۷۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به حساب باغداران واریز شده است.

وی گفت: امسال ۵ هزار و ۲۰۰ تن سیب صنعتی از باغداران مهابادی در ۲ بخش مرکزی و خلیفان خریداری شده است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی مهاباد گفت: افزایش حجم سیب زیردرختی در آذربایجان غربی موجب کاهش قیمت این محصول باغی و سواستفاده برخی از دلالان شده که با پیگیری نهاد‌های مرتبط قیمت تضمینی خرید سیب زیر درختی مصوب و شروع آن از مهاباد آغاز شد.


بیشتر بخوانید


محمودیان گفت: قیمت تضمینی خرید سیب صنعتی (درجه ۳) برای هر کیلوگرم ۱۴ هزار و ۶۰۰ ریال در سال جاری اعلام شد.

وی می‌گوید: باغداران استان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی دهستان در شهرستان‌ها و اخذ گواهی تأیید اطلاعات باغدار، اقدام به بارگیری محصول خود به مراکز خرید خود کردنده بودند.

امسال در استان بیش از یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن سیب درختی تولید شد که رتبه اول کشوری را در این زمینه به خود اختصاص داده است، ولی به دلیل شرایط آب و هوایی و وزش باد و تنش‌های اقلیمی حدود یک سوم از محصول سیب درختی تولیدی به زیر درختی یا همان سیب صنعتی تبدیل شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.