درخواست مطالبات مردمی از ادارات به همت اصحاب رسانه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: خبرنگاران مطالبات اجتماعی را با تکیه بر پشتوانه مردمی از ادارات مطالبه کنند و زمینه افزایش سرمایه‌های اجتماعی را مهیا سازند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - سرهنگ مهدی پورامینایی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: عصر حاضر عصر ارتباطات است و رسالت و اهمیت ارتباطات بر دوش رسانه است و رسانه‌ها با پوشش مرز‌های جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی تاثیر به سزایی در زندگی بشر دارند و هویت انسان را شکل می‌دهند.

او می‌گوید: رسانه‌ها هم می‌توانند نقاط قوت یک جامعه را تحکیم بخشند و هم بسیاری از مسائل را تضعیف کنند همچنین می‌توانند بر عملکرد و وظایف سازمان‌ها و ادارات نظارت کنند.

به گفته پورامینایی ویژگی مهم رسانه این است که در همه جا حضور دارد و امروزه خدا را شاکریم که امنیت مناسبی در جامعه حکم فرما است که البته این مرهون کمک مردم است، اما باز هم همه باید دست به دست هم دهیم تا این امنیت پایدار باقی مانده و هر کس نقش خود را به خوبی ایفا کند.

او گفت: وظیفه نیروی انتظامی ایجاد امنیت است و در سهم خواهی که نیروی انتظامی از ادارات و سازمان‌ها دارد رسانه می‌تواند نقش ویژه‌ای ایفا کند، زیرا بسیاری از مشکلاتی که پیش می‌آید شاهدیم که برخی سازمان‌ها وظایف خود را به خوبی انجام نداده اند.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان می‌گوید: شهر کرمان شهر پرجمعیتی است و برآورد ما برای این جمعیت در حال حاضر نزدیک به یک میلیون نفر است. از ابتدای سال اقدامات خوبی انجام شده و جایگاه شهرستان کرمان را در کشور به جایگاه خوبی رسانده است.

به گفته سرهنگ پور امینایی همه مشکلات جامعه اعم از مشکلات اقتصادی، بیکاری، تورم و ... گریبان نیروی انتظامی را می‌گیرد و جرائم بیشتر می‌شود.

پورامینایی گفت: در مقایسه با آمار کشوری در خصوص سرقت، از میانگین کشوری و استانی پایین‌تر هستیم و ۴ درصد افزایش سرقت نسبت به سال پیش داریم در حالی که مشکلات اقتصادی بسیار بیشتر بوده است.

پورامینایی گفت: ما نسبت به افزایشی که کشور دربحث سرقت دارد ۵ درصد پایین‌تر هستیم و در سال ۹۹ نیز شهرستان کرمان رتبه اول اشراف فرماندهی را در جشنواره مالک اشتر کسب کرد که این جشنواره تحت نظارت مستقیم مقام معظم رهبری است.

او می‌گوید: باند‌های متعددی در شهرستان کرمان منهدم شده که این موضوع نسبت به سال گذشته ۱۳۳ درصد افزایش داشته، همچنین کشف مواد مخدر نیز با ۱۸ درصد افزایش روبرو بوده ایم و در بحث اراذل و اوباش نیز با اقداماتی که از سال گذشته شروع شده است دستگیری‌ها ۲۱ درصد افزایش یافته است.

به گفته فرمانده انتظامی شهرستان کرمان مسئله دیگر بحث معتادان متجاهر است که علی رغم ورود رسانه‌ها در ابتدای سال هنوز این مشکل وجود دارد و سازمان‌هایی که درگیر هستند اقدامات خاصی انجام نمی‌دهند.

او گفت: زیبنده مردم و شهر کرمان نیست که در یکی از میدان‌های قدیمی شهر یا در پارک‌ها، معتادان متجاهر وجود داشته باشند و اینکه این‌ها دستگیر شده و پس از یک یا دو ماه برمی گردند یک چرخه باطل است که نیاز است به آن ورود شده و کار جدی در آن انجام شود.

پورامینایی گفت: ۶۱ درصد سرقت‌های شهرستان کرمان، سرقت‌های خرد است که به دست همین معتادان انجام می‌شود و ۷۶ درصد سارقینی که دستگیر کردیم از ابتدای سال معتادین هستند.

او گفت: هر جایی که یک سازمان کم کاری می‌کند تأثیرش در افزایش جرایم مشهود است به همین دلیل از سازمان‌ها خواستاریم که وظایف خود را به خوبی انجام دهند تا شاهد کاهش جرائم در سطح شهر کرمان باشیم.

امینایی گفت: در سال جاری کاهش ۸۰ درصدی نزاع خیابانی، ۱۶ درصدی قتل، ۱۹ درصدی سرقت منزل و ۴۶ درصدی آدم‌ربایی را داشته ایم و همچنین ۶ درصد افزایش تقدیر از همکاران را داشتیم.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان می‌گوید: خبرنگاران سختکوش مطالبات اجتماعی را با تکیه بر پشتوانه مردمی از سایر ادارات مطالبه گری کنند تا زمینه افزایش سرمایه‌های اجتماعی را مهیا سازند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار