طالبان:

جامعه جهانی زمینه گفتگو های مستقیم برای کمک به افغانستان را فراهم سازد

حفظ حقوق بشر در افغانستان از بخش‌های کلیدی اعلامیه نشست جینوا کال بوده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان - حفاظت و ارائه مراقبت‌های صحی، فراهم سازی زمینه آموزش برای تمامی مردم افغانستان به ویژه دختران، حرمت گذاشتن به حقوق بشر، حق کار و آموزش زنان، حفاظت از محیط زیست و میراث‌های فرهنگی از بخش‌های کلیدی اعلامیه مشترک روز پایانی نشست جینوا کال است.

هیأت طالبان در این اعلامیه‌ خواهان گفتگوی مستقیم با جامعه جهانی  به هدف فراهم سازی کمک‌های انسان دوستانه برای افغانستان شده است.

در اعلامیه نشست جینوا کال، آمده است: "از جامعه جهانی می‌خواهیم که تمام نهاد های کمک رسان را هدایت دهد تا در اوضاع کنونی افغانستان کمک‌های انسان دوستانه را بی ملاحضات سیاسی و حزبی به مردم نیازمند افزایش دهند و نیز کشورهای جهان باید مرز هایشان را بر روی کاروان ‌ها و کارمندان کمک رسانی باز نگه‌دارند".

هیأت ده نفری طالبان در حاشیه نشست جینوا کال با نمایندگان صلیب سرخ بین‌المللی، دیپلمات‌های اروپایی به شمول نمایندگان وزارت خارجه سوئیس نیز دیدار کرد.

با آن که تمامی این گفتگو‌ها پشت در‌های بسته انجام شدند اما منابعی از این هیأت می‌گویند که قرار است در دو روز آینده هیأت طالبان با مقام های حکومتی سوئیس نیز دیدار کند.

انتهای‌ پیام/ ه

 

 

برچسب ها: ژنو ، طالبان ، حقوق بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.