نیویارک تایمز:

دارایی‌های مسدود شده‌ افغانستان برای غرامت به قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر استفاده می‌شود

بایدن با استناد به اختیارات اضطراری، تمام ۷ میلیارد دالر از کل دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان را که در نیویارک است در حالت انسداد باقی می‌گذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان - به گزارش روزنامه نیویارک تایمز عملکرد رئيس جمهور آمریکا راه قانونی را برای برخی از بستگان قربانیان حمله‌های ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ برای تعقیب ۳.۵ میلیارد دالر از دارایی هایی مسدود شده‌ بانک مرکزی افغانستان را باز خواهد کرد.

روزنامه آمریکایی نیویارک تایمز به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشته که به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشته که رئیس جمهور بایدن قصد دارد تا از دارایی‌های مسدود شده‌ افغانستان برای ارائه کمک‌های بشردوستانه در این کشور و پرداختن غرامت به قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ استفاده کند.

در این گزارش علاوه شده که همزمان با این بایدن با استناد به اختیارات اضطراری، یک فرمان اجرایی صادر خواهد کرد تا تمام ۷ میلیارد دالر از کل دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان را که در نیویارک نگهداری می‌شود، یکجا در حالت انسداد باقی بماند.

با موافقت دادگاه، مصمم به انتقال ۳.۵ میلیارد دالر از ۹.۵ میلیارد دالر سرمایه مسدود شده به یک حساب مستقل وجوه امانتی گردد. مقام‌های آمریکایی به نیویارک تایمز گفته‌‌اند که این مقدار پول برای کمک های فوری در افغانستان پرداخته خواهد شد.

نیویارک تایمز گفت بایدن همچنان تصمیم گرفته که دولت حتی با تصمیم دادگاه مبنی بر اختصاص نیمی از پول برای قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر مخالفت نکند.

این در حالیست که طالبان بارها وقتی صحبت از توزیع پول به قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر از پول‌های منجمد شده افغانستان می‌شود، مخالفت کرده و می‌گویند که آنها در این حملات دست نداشته و پول مردم افغانستان باید به خود آنها برگردانده شود.

انتهای پیام/ ه

 

 

برچسب ها: آمریکا ، طالبان ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار