نجات درختان یک روستای دالاهو با توزیع آب‌گرم‌کن خورشیدی

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان دالاهو از توزیع ۶۹ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به‌صورت رایگان در یکی از روستا‌های شهرستان به مناسبت دهه فجر خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- مجتبی تاسه گفت: ۶۹ دستگاه آبگرمکن خورشیدی با قیمت هر دستگاه حدود هشت میلیون تومان به‌صورت رایگان بین روستانشینان مناطق جنگلی شهرستان دالاهو توزیع شده؛ در مجموع برای توزیع این آبگرمکن‌های خورشیدی در روستای "بری شاه خوبیار" از توابع بخش گهواره در شهرستان دالاهو ۵۵۰ میلیون تومان هزینه شده .

 آبگرمکن‌های خورشیدی یکی از مؤثرترین طرح‌های استفاده عمومی و آسان از انرژی خورشید برای تأمین آبگرم مصرفی در بخش خانگی و صنعتی است، دمای سطح کولکتور‌های جاذب انرژی خورشیدی تا حدود ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد و دمای آب گرم تولیدی در مدل‌های با راندمان بالا تا حدود نقطه‌جوش آب افزایش می‌یابد.

 توزیع آبگرمکن‌های خورشیدی در بین روستانشینان مناطق جنگلی می‌تواند از قطع درختان جلوگیری کرده و هزینه‌های انرژی را کاهش دهد، این آبگرمکن‌های خورشیدی همچنین به دلیل تأثیر مستقیم در کاهش میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، در داشتن محیطی پاک به ما کمک می‌کند.

انرژی خورشیدی، منبع قابل دسترس، رایگان و تجدید پذیر است که استفاده از آن به میزان قابل توجهی از وابستگی ما به منابع تجدیدناپذیر انرژی می‌کاهد و در امر حفاظت از منابع طبیعی (جنگل‌ها و درختان)، محیط زیست، ذخیره منابع انرژی، مسائل اقتصادی بسیار مؤثر خواهد بود.

 با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان دالاهو، مناطق وسیعی از این شهرستان از شدت تابش بالایی برخوردار بوده و با افزایش روزافزون هزینه سوخت‌های فسیلی و انرژی برق، وقت آن است که مانند بسیاری از کشور‌ها به‌طور جدی از منابع نامحدود، پاک و رایگان انرژی‌های تجدیدپذیر از قبیل انرژی خورشیدی به‌طور بسیار گسترده استفاده کنیم.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار