کاخ سفید درباره رزمایش روسیه و بلاروس ابراز نگرانی کرد

مقامات آمریکایی از برگزاری رزمایش نظامی مشترک روسیه و بلاروس ابراز نگرانی کردند و گفتند این فعالیت‌ها به تشدید بحران اوکراین می‌انجامد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد مقامات آمریکایی گفته‌اند که نگران رزمایش‌های روسیه و بلاروس هستند که از روز پنجشنبه آغاز می‌شود، فعالیت‌های جاری به تشدید تنش در اطراف اوکراین کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، امروز پنجشنبه ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن)، رزمایش نظامی «Allied Resolve-۲۰۲۲» در بلاروس آغاز می‌شود که ده روز به طول می‌انجامد و طی آن اقداماتی برای جلوگیری و دفع تهاجم خارجی انجام می‌شود. نمایندگان روسیه و بلاروس بار‌ها اعلام کرده‌اند که این مانور‌ها ماهیت دفاعی دارد و هیچ کسی را تهدید نمی‌کند.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به یکی از سوالات در جلسه توجیهی روزانه توضیح داد: «ما این را بیشتر به عنوان یک اقدام تشدید کننده می‌بینیم تا یک اقدام کاهش تنش و البته این ما را نگران می‌کند.»

اخیراً کشور‌های غربی مدام روسیه را به تدارک حمله به اوکراین متهم می‌کنند. مسکو چنین اظهاراتی را رد کرد و توضیح داد که انتشار مطالب و پُر کردن  موضوع «تجاوز روسیه» در مطبوعات وفادار به واشنگتن، بهانه‌ای برای ارسال سلاح‌های ناتو به مرز‌های فدراسیون روسیه است.

اسپوتنیک پیش از این نیز گزارش داده بود که وزارت خارجه آمریکا به شهروندان خود درباره سفر به بلاروس به دلیل تنش‌های روسیه و اوکراین هشدار داده است.

روز گذشته نیز رسانه‌های ترکیه اعلام کردند نیمه شب سه‌شنبه ۳ ناو روسیه با عبور از تنگه استانبول (بسفر) وارد دریای سیاه شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که ۶ ناو این کشور برای شرکت در رزمایش مشترک با بلاروس عازم دریای سیاه خواهند شد.

کارشناسان سیاسی ترکیه می‌گویند روسیه قصد دارد با برگزاری یک رزمایش بزرگ از کشور‌های غربی زهرچشم بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار