آلمان:

القاعده در افغانستان اردوگاه‌های آموزشی ایجاد خواهد کرد

برنو کال می‌گوید که هزاران جنگجوی وابسته به داعش خراسان پس از تسلط طالبان از زندان‌ها فرار کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان - رئیس سازمان امنیت خارجی آلمان گفته است که افراط‌گرایان در اروپا برای جنگ یا آموزش با القاعده در افغانستان، آمادگی می‌گیرند.

برونو کال، رئیس سازمان امنیت خارجی آلمان گفت که بازگشت طالبان به قدرت، افغانستان را به کانون بالقوه‌ی افراط‌گرایان در سراسر جهان تبدیل کرده است.

کال در یک سخنرانی در لندن این نگرانی را مطرح کرده است‌.

رئيس سازمان امنیت خارجی آلمان در ادامه گفته است که القاعده هم‌چنان با طالبان ارتباط دارد و می‌تواند در آینده آزادانه‌تر در افغانستان فعالیت کند و به‌ دنبال ایجاد مجدد اردوگاه‌های آموزشی در این کشور باشد.

کال گفته است که افراط‌گرایان مربوط به گروه القاعده پس از به قدرت رسیدن مجدد طالبان بر افغانستان، در سراسر جهان جشن گرفتند.

کال گفت که در افغانستان، هزاران جنگجوی وابسته به داعش خراسان پس از تسلط طالبان از زندان‌ها فرار کردند و این گروه مسئولیت یک انفجار مرگ‌بار در نزدیکی فرودگاه کابل را در جریان تخلیه پس از تسلط طالبان بر عهده گرفت.

مقام‌های حکومت طالبان پس از به قدرت رسیدن، بارها تأکید کرده‌اند که افغانستان پناه‌گاه امن برای هیچ گروه هراس‌افگنی نخواهد شد.

این در حالیست که پس از روی‌کار آمدن حکومت طالبان در افغانستان، کشورهای جهان بارها از سوء استفاده خاک افغانستان در برابر خودشان ابراز نگرانی کرده‌اند.

انتهای پیام/ ه

 

 

برچسب ها: آلمان ، طالبان ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار