اشتباهات دردسرساز فوتبالیست‌ها و تبعات آن +فیلم

در دنیای فوتبال اشتباهاتی رخ داده که در برخی مواقع تبعات سنگینی به دنبال داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان - فوتبالیست‌ها در دنیای فوتبال، مرتکب اشتباهاتی شدند که منجر به از دست رفتن برد یا حتی جام برای تیم‌هایشان شده است.

علی علیزاده و دربی سال ۸۷

استقلال که در حال رقابت با ذوب آهن برای قهرمانی در لیگ هشتم بود فاصله‌ای تا یک پیروزی در دربی تهران نداشت و تا دقایق پایانی بازی از حریف سنتی خود پیش بود، اما علی علیزاده در حرکتی عجیب در یارگیری با علی کریمی، از دستش برای کنترل توپ استفاده کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد تا کار به تساوی بکشد. هنوز هم وقتی صحبت از اشتباه فاحش در دربی‌ها می‌شود، ذهن همه به سمت خطای هند علیزاده می‌رود.

علی علیزاده

سپاهان - داماش در لیگ دوازدهم

سپاهان در لیگ دوازدهم با هدایت کرانچار فاصله چندانی تا قهرمانی نداشت، اما در هفته‌های پایانی و زمانی که برابر داماش به میدان رفت، در حالی‌ که بازی با نتیجه مساوی دنبال می‌شد، احسان حاج صفی مدافع سپاهان هنگام ارسال ضربه کرنر بدون اینکه تحت فشار باشد با دست توپ را دفع کرد که داور بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد. بعد از گل تیم داماش از روی نقطه پنالتی، تماشاگران سپاهان عصبانی شدند و در ادامه به اموال عمومی آسیب زدند. در آن مقطع گفته می‌شد حاج صفی تصمیم دارد فصل بعد به استقلال برود و از همین رو به سود این تیم عمدا پنالتی داده است، اما این اتفاق هرگز رخ نداد. حاج صفی در پایان آن فصل پنالتی آخر سپاهان در فینال جام حذفی که منجر به قهرمانی این تیم شد را گل کرد.

قهرمانی لیگ پانزدهم از دست سرخ پوشان پرید

پرسپولیس در حالی قهرمانی پنج دوره گذشته لیگ برتر است که قهرمانی لیگ چهاردهم را هم با تفاضل گل از دست داد و در این میان اشتباهاتی در طول فصل وجود داشت که باعث شد قهرمانی از دست آن ها برود. پررنگ‌ترین این اتفاق، گل به خودی در بازی فولاد بود که با همکاری مشترک محسن بنگر و سوشا مکانی رخ داد. شرایط پرسپولیس در جدول مساعد نبود. تماشاگران هم محروم بودند و نمی‌توانستند در ورزشگاه آزادی حضور داشته باشند. تنها سی ثانیه از بازی گذشته بود که پاس رو به عقب محسن بنگر برای سوشا مکانی با اشتباه دروازه بان سابق سرخپوشان همراه شد. سوشا سایه توپ را هدف گرفت و توپ آرام آرام به تور بوسه زد. پرسپولیس آن مسابقه را با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد.

پرسپولیس

پنالتی از دست رفته فرشید اسماعیلی در دربی

هافبک هجومی استقلال با اصرار مهدی رحمتی به جای پاتوسی و منشا پشت ضربه پنالتی در دربی ۳ فصل قبل قرار گرفت و به بدترین نحوه ممکن و به شکل چیپ توپ را به بالای دروزاه زد تا استقلال فرصت خوب گلزنی را از دست دهد و در نهایت نتیجه دربی را واگذار کند. خیلی‌ها معتقد بودند اگر استقلال در آن دربی پیروز می‌شد سرنوشت وینفرد شفر در این تیم و حتی سرنوشت قهرمانی لیگ می‌توانست در ادامه دستخوش تغییر شود.

دربی پایتخت

اشتباه فاحش کاریوس در فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۸

لیورپول با هدایت یورگن کلوپ به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده بود و امید زیادی داشت تا با پیروزی مقابل رئال مادرید جام قهرمانی را بالای سر ببرد، اما اشتباه مرگبار کاریوس، گلر آلمانی این تیم و اهدای توپ به کریم بنزما یک گل بی دردسر تقدیم کهکشانی‌ها کرد و تیم انگلیسی دیگر نتوانست آن اشتباه را جبران کند تا در ادامه با گل گرت بیل که به صورت قیچی برگردان به ثمر رسید، شاگردان زیدان جام قهرمانی را بالای سر ببرند. کاریوس در پایان بازی با چشمانی گریان و با تشویق هواداران این تیم زمین مسابقه را ترک کرد.

کاریوس

آندرس اسکوبار، کسی که گل به خودی زد و به قتل رسید

آندریاس اسکوبار مدافع تیم ملی کلمبیا در جام جهانی ۱۹۹۴ در بازی این تیم مقابل آمریکا مرتکب اشتباه شد و گل به خودی زد. او زمانی که به کشورش بازگشت، با ۱۲ گلوله به قتل رسید. قاتل او که محافظ یکی از سران باند‌های قاچاق مواد مخدر بود، پس از شلیک هر گلوله فریاد گل سر می‌داد. مدافع تیم ملی کلمبیا ۴۵ دقیقه بعد در بیمارستان جان خود را از دست داد.

آندرس اسکوبار

در ادامه می‌توانید فیلمی از اشتباهات بازیکنان در دنیای فوتبال را مشاهده کنید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار