واکسیناسیون نوبت سوم ۴۰ درصد جمعیت هدف شهرستان دالاهو/روند افزایشی مبتلایان اومیکرون در سرپل ذهاب

فرماندار دالاهو گفت: ۴۰ درصد جمعیت هدف این شهرستان با دریافت نوبت سوم واکسن کرونا علیه این ویروس واکسینه شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- کرم محمدی گفت : شهرستان دالاهو در زمینه دریافت دُز اول واکسن با ۹۷ درصد در جایگاه دوم و در زمینه دریافت نوبت دوم با ۸۷ درصد جایگاه اول واکسیناسیون استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده است.

به گفته فرماندار دالاهو این میزان واکسیناسیون نتیجه تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه بهداشت و درمان شهرستان و همراهی و احساس مسئولیت ساکنان شرافتمند دالاهو است.

در زمینه نوبت سوم واکسن، شهرستان دالاهو با بیش از ۴۰ درصد واکسیناسیون، در جایگاه سوم استان قرار دارد.

از تمام افرادی که تاکنون موفق به دریافت دُز سوم واکسن نشده‌اند، تقاضا می‌کنم به پایگاه‌های بهداشت و درمان شهرستان دالاهو مراجعه نمایند.

از فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه بابت بازتاب به‌موقع کلیپ‌های آموزشی و هشدار‌های کادر درمان و ترغیب و تشویق مردم برای دریافت واکسن سپاسگزاری می‌نمایم.

با عنایت به گزارشات کارشناسان بهداشت و درمان هفته آخر بهمن و اوایل اسفند ماه شاهد اوج گیری ویروس کرونا خواهیم بود از این رو دریافت واکسن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک مطمئن‌ترین راه پیشگیری از ابتلا است .

شهرستان سرپل ذهاب در وضعیت زرد

معاون سیاسی، امنیتی فرماندار سرپل ذهاب گفت : روند مبتلایان اومیکرون در سرپل ذهاب افزایشی است.

سیروس صادقی گفت: با اعلام رنگ بندی جدید شهرستان‌های استان کرمانشاه از سمت کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا به دلیل قرار گرفتن شهرستان سرپل ذهاب در وضعیت زرد رنگ تمام مدارس به صورت حضوری برقرار است.

با شروع بیماری کرونا در شهرستان سرپل ذهاب خانواده‌ها از فرستادن فرزندان خود که دارای علائم سرماخوردگی هستند به مدارس خودداری کرده و با وجود شیوع کرونای امیکرون نیاز است که دستورالعمل‌های بهداشتی بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

کلاس‌های درس به خاطر بسته بودن فضا و حضور دانش آموزان می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کرده و حضور دانش آموزانی که علائم سرماخوردگی دارند می‌تواند سلامت سایر دانش آموزان را تهدید کند.

روند مبتلایان به کرونای امیکرون در شهرستان سرپل ذهاب روند افزایشی داشته که برای کاهش این آمار نیازمند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در تجمعات است.

واکسیناسیون در شهرستان سرپل ذهاب در سنین بالای ۹ سال و بزرگسالان در حال انجام است و همچنان مهمترین راه پیشگیری از شروع کرونا تزریق واکسن بوده که از همشهریان خود خواهشمندیم برای دریافت واکسن‌های خود به مراکز تجمیعی شهر و مراکز بهداشت روستایی مراجعه کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.